کد خبر: 682815
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
براساس گزارش مرکز آمار ایران، بیکاری در استان مرکزی به 6.8 درصد رسید.

محمدرضا عاشوری معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی در جلسه بررسی مشکلات حوزه تولید، صنعت و معدن، کشاورزی و محیط زیست این استان با اعلام خبر فوق گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار نفر در استان مرکزی بیکار هستند که 14 هزار نفر از این تعداد افراد تحصیل کرده می‌باشند.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت کامل واحدهای تولیدی می‌توان 75 درصد از جمعیت بیکار استان را در واحدهای تولیدی و صنعتی پوشش داد.

عاشوری با اشاره به اینکه هر کدام از شهرستان‌های استان در حوزه تولید، صنعت و کشاورزی فعال هستند، تاکید کرد: موقعیت استراتژیک استان و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب سبب شده که این استان نقطه اتصال 7 استان کشور به یکدیگر باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 200 واحد تولیدی در صادرات فعال هستند، متذکر شد: با توجه به اعمال تحریم‌های اقتصادی واحدهای تولیدی استان با مشکلات اقتصادی متعددی روبرو شدند.

عاشوری ادامه داد: در حال حاضر صنایع استان با 40 درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که نبود پوشش صد درصدی استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی بر افزایش سرانه بیکاری در استان منجر شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر صندوق توسعه ملی تنها حامی مالی صنایع و تولیدکنندگان کشور است که اعطای دیرهنگام و شرایط سخت واگذاری تسهیلات توسط این صندوق به دلیل حجم بالای تقاضا تولیدکنندگان را با مشکلات بیشتری مواجه می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار