کد خبر: 682805
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از اختصاص مبلغ 270 میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی این شهرستان خبر داد.

عبدالله عرب‌نژاد در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری فردوس گفت: دستگاه‌های اجرایی باید رشته‌های شغلی مورد نیاز شهرستان را شناسایی کنند تا پس از بررسی این رشته‌ها، دوره‌های آموزشی متناسب با رشته شغلی مورد نیاز شهرستان توسط فنی و حرفه‌ای برگزار شود.وی، اشتغال تعهدی شهرستان فردوس در سال جاری را هزار و هشت نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 64 درصد تعهد اشتغال شهرستان معادل 646 نفر محقق شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از اختصاص مبلغ 270 میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی خبر داد و افزود: این تسهیلات با نرخ 22 درصد از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عرب‌نژاد تصریح کرد: مبلغ 903 میلیون تومان تسهیلات از محل بند" د" تبصره 17 نیز به کمیته امداد امام خمینی(ره) فردوس ابلاغ شده است که این تسهیلات نیز بزودی به متقاضیان مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت می‌شود.

وی از تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران در فردوس خبر داد و یادآور شد: با تشکیل این شرکت تعاونی، پروژه‌هایی که دستگاه‌های دولتی باید در سطح شهرستان اجرا کنند توسط این شرکت اجرا و سود حاصله از آن نیز عاید مردم خود شهرستان می‌شود.

نرخ 17 و یک دهم درصد بیکاری

معاون عمرانی فرماندار فردوس نیز بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر بانک‌های عامل سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید در آزادسازی هرچه بیشتر تسهیلات تلاش کنند و متقاضیان تسهیلات اشتغال را بیش از اندازه معطل نکنند.

یاسر ضامن با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و اشتغال کشور همه ساله از طریق مرکز آمار ایران اعلام می‌شود، افزود: نرخ بیکاری خراسان جنوبی در تابستان امسال 5/7 درصد اعلام شد که این نرخ در سال گذشته، هشت درصد بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ اشتغال ناقص زمانی هم باید جزو آمار بیکاری حساب شود، در واقع نرخ بیکاری خراسان جنوبی 17 و یک دهم درصد است بنابراین باید بر این اساس برنامه‌ریزی انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار