کد خبر: 682780
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی و مسائل جهان معاصر با شعار «دین و فرهنگ» در روز 16 بهمن ماه در اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد ارزانی گفت: یکی از افتخارات اصفهان این است که یهودی و مسیحی و مسلمان به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند اما به اعتقاد من زندگی مسالمت‌آمیز امری عادی است و آنچه باید مورد اهمیت قرار بگیرد، هم‌زیستی اعتلایی است نه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز.وی با اشاره به اینکه یهودی‌ها و مسیحی‌های اصفهان نیمی از بازار اصفهان را تشکیل داده‌اند و در اقتصاد شهر و کشور سهیم هستند، ادامه داد: این حضور اعتلایی است که مورد نظر ماست و باید به دنیا معرفی شود.

ارزانی تأکید کرد: دبیرخانه ادیان توحیدی در سال 89 تأسیس شد و تنها دغدغه موسسه این بود که فضای ارتباطی بین ادیان نشان داده شود و نهادی تشکیل دهیم تا ارتباط بین ادیان نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان این فضای اعتلایی بین ادیان را از سال‌های خیلی دور داشته است، بیان کرد: 113 سال قبل در زمان مرحوم آقا نجفی گفت‌وگوی ادیانی بین اسلام و مسیحیت داشته‌ایم که به صورت 34 ماهنامه در آمده بود و سالها بعدبا حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس رونمایی شد و آن زمان به این محل «صفاخانه» می‌گفتند که این به لحاظ جذب توریست مذهبی و به منظور نشان دادن فضای زیستی بین ادیان در اصفهان اهمیت فراوانی دارد.

ویاز مسئولان خواست تا در احیای این مکان تلاش کنند و افزود: تصور غرب این است که دین نمی‌تواند به تمامی نیازهای بشریت پاسخ بدهد اما جمهوری اسلامی 35 سال پیش ثابت کرد این ادعا نادرست است و حضور ادیان با رویکرد فرهنگی به دنبال این است که روحی سیال در کالبد جامعه بدمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار