کد خبر: 682726
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از کمبود آب شرب در 30 روستای شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

حبیب مومیوند با اشاره به برنامه ریزی برای رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهای این شهرستان به ترتیب اولویت گفت: برای رفع مشکل هر یک از این روستاها متناسب با شرایط وضع موجود برنامه خاصی تنظیم شده است به طوریکه برای تحقق آن 8.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: در حال حاضر 8 روستای شهرستان کبودراهنگ با تانکر سیار آبرسانی می شود که درصد کمی از جمعیت روستایی را شامل می شود اما برای خروج از بحران و رسیدن به وضعیت عادی باید 13حلقه چاه جدید در روستاهای شهرستان حفر شود.

مومیوند افزود: اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته رقم بسیار ناچیزی بوده که همین مبلغ اندک نیز صرف کلرزنی آب شرب و نگهداری وضع موجود تاسیسات آب روستایی شد و نتوانستیم پروژه جدید آبرسانی برای روستاهای استان اجرا کنیم اما خوشبختانه در سالجاری با پیگیرهای بعمل آمده اعتبارات بخش آب روستایی بهبود یافته است.

وی با اشاره به بدهی 2.5میلیارد تومانی امور آبفار شهرستان کبودراهنگ به پیمانکاران، گفت: اولویت اول تامین آب شرب برای ساکنان روستاها در قالب حفر چاه، اجرای خط انتقال، اجرای خط برق و تعمیق و یا لایروبی چاههای موجود بوده و بازسازی، اصلاح و توسعه شبکه های فرسوده در اولویت بعدی قرار دارند.

مومیوند بهداشت و کیفیت آب شرب روستاها را بسیار خوب ارزیابی و مطلوبیت میکروبی آب شرب روستاهای شهرستان را بنا به گزارش مرکز بهداشت بالای 97درصد اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار