کد خبر: 682687
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه دولت درصدد کاهش نابرابری‌ها است، گفت: در نظر گرفتن سیاست‌های پولی برای اشتغال لازم است اما کافی نیست.
مهر: علی ربیعی با تاکید بر اینکه کارآفرینی مشارکت گروه های مختلف اجتماعی را افزایش می دهد، گفت: اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان در حال اتمام است که به زودی پس از تصویب نهایی در کمیسیون اجتماعی دولت به هیات وزیران ارایه می شود.

وزیر کار درباره سیاست های رفاهی دولت تدبیر و امید اظهارداشت: دولت تدبیر و امید سیاست های رفاهی را سر لوحه فعالیت های خود قرار داده و توسعه متوازن و متعادل را پیگیری می کند. این دولت سیاست رفاهی را حقی برای مردم می داند.

ربیعی ادامه داد: تعداد زنان سرپرست خانوار در سال های اخیر افزایش یافته و بخش کمی از آنها دارای پوشش بیمه ای هستند. همچنین امید به زندگی (میانگین سال هایی که یک فرد می تواند زندگی کند) در استان های تهران، البرز و اصفهان از استان های مرزی کشور بیشتر است.

وی با اشاره به سیاست‌های هدفدار دولت تدبیر و امید، گفت: این سیاست‌ها می تواند به معضلات اجتماعی پاسخ دهد. بسیار خوشحالم در راس وزارتخانه‌ای قرار دارم که می‌توانم صدای گروه هایی شوم که کمتر صدایشان شنیده می شود.

وزیر کار با بیان اینکه دولت درصدد است نابرابری ها را کاهش دهد، تصریح کرد: دولت پیگیر مطالباتی مردمی است. این دولت اعتدال را به گونه ای پیگیری می کند که نابرابری در جامعه کاهش یابد و فرصت های برابر برای همه گروه های اجتماعی ایجاد شود.

به گفته ربیعی، آنچه که می تواند در جامعه جنبشی ایجاد کند و جامعه را به سمت نوآوری و حل مسائل اجتماعی بکشاند، کارآفرینی است. وی کارآفرینی را ایده پردازی خلاقانه برای مشارکت معلولان در عرصه اجتماعی ذکر کرد و گفت: کارآفرینی اجتماعی می تواند مشارکت اجتماعی گروه های مختلف را در جامعه ایجاد کند.

وی گفت: برخی تصور می کنند که باید سیاست‌های پولی برای اشتغال در نظر گرفته شود. سیاست‌های پولی شرط لازم است اما کافی نیست. تحول باید از سطح خُرد رخ دهد و از این سطح پدیده فقر را مهار کرد و این حرکت باید به یک جنبش اجتماعی تبدیل شود. کارآفرینی اجتماعی می تواند در میان افراد به ظاهر ناتوان دیده شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مستمری بگیر تامی اجتماعی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
از جناب اقای ربعیی درخواست داریم چنانچه برای مستمر بگیران تسهیلات وخدماتی درنظر گرفته میشود انر ابطور علنی وشفاف از رسانه ها اعلام کنند تا موجبرانت خواری عدهای خاص نشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار