کد خبر: 682573
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
دادستان بايد با رسانه‌هاي همسو با دشمن برخورد كند
در حالي كه رئيس‌جمهور به سه وزارتخانه كشور، دادگستري و اطلاعات، دستور تحقيق درباره حادثه اسيدپاشي اصفهان را صادر كرده، تلاشهاي پليس براي بازداشت عامل اسيدپاشي همچنان ناكام مانده است.
در حالي كه رئيس‌جمهور به سه وزارتخانه كشور، دادگستري و اطلاعات، دستور تحقيق درباره حادثه اسيدپاشي اصفهان را صادر كرده، تلاشهاي پليس براي بازداشت عامل اسيدپاشي همچنان ناكام مانده است.

رئيس‌جمهور پس از استماع گزارش دستگاههاي مسئول درباره موضوع اسيدپاشي در اصفهان، با ابراز تأسف شديد از وقوع اين اعمال غيرانساني و ابراز همدردي با مصدومان و مردم شريف، متدين و غيور اصفهان، خواهان تسريع در پيگيري مأموريت محوله به سه وزارتخانه كشور، اطلاعات و دادگستري در اين زمينه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني پيش از اين در دستورالعملي سه وزارتخانه كشور، اطلاعات و دادگستري را براي پيگيري مجدانه موضوع اسيدپاشي در اصفهان و شناسايي عامل يا عاملان و تأمين امنيت شهروندان به عنوان مهمترين نياز جامعه، مأمور كرده بود.

 رئيس‌جمهور همچنين هيئت وزيران را مأمور كرد كه در جلسه يكشنبه بررسي گزارش دستگاه‌هاي مسئول را در دستور كار خود قرار دهد.

از سوي ديگر سرهنگ حسينزاده جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان از بازداشت دو متهم خبر داده است كه اقدام به انتشار شايعه در سطح شهر كرده و اذهان عمومي را تشويش كرده بودند. وي گفت: بررسيهاي پليس نشان داد كه دو متهم در خارج از استان و در فضاي سايبري ايجاد شايعه ميكردند. وي درباره فضاي شهر گفت: اكنون، در سطح شهر زندگي عادي مردم در جريان است و هيچگونه مشكلي براي شهروندان وجود ندارد.
وي به شهروندان اطمينان داد كه ديگر شاهد تكرار حادثه اسيدپاشي در شهر نخواهند بود، چراكه عوامل پليس در تمامي نقاط و سطح شهر حضور دارند.

بايد به پليس فرصت تحقيق داد
در حالي كه افكار عمومي در انتظار نتيجه تحقيقات پليس به سر ميبرد، رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: بايد اجازه داد اقدامات پليسي در ارتباط با عاملان اسيدپاشي انجام شود تا پس از آن مردم شاهد برخورد جدي و بدون اغماض دستگاه قضايي با عاملان اين جنايت باشند. غلامحسين اسماعيلي درباره شايعاتي كه پيرامون اسيدپاشي در برخي استانهاي كشور مطرح شده است، گفت: پرداختن زياد به يك خبر، شايعات زيادي را ايجاد ميكند. وي افزود: بهتر است به برخي از موضوعات زياد پرداخته نشود، چراكه غير از التهابآفريني چيزي ندارد. اسماعيلي با تأكيد بر اينكه پيگيري برخي از اخبار در زمان نامناسب ضرورتي ندارد، گفت: بهتر است اطلاعرسانيها به بعد از دستگيري عاملان اين جنايت موكول شود، چراكه آن زمان است كه بحث اعمال مجازات موضوعيت پيدا ميكند. وي ادامه داد: برخي شايعه اسيدپاشي در تهران را مطرح كردند كه ناجا اين خبر را تكذيب كرد، البته به نظر من همين تأييد و تصويبها، موجب دامن زدن به شايعات در جامعه ميشود.

برخورد قاطع دستگاه قضايي با عوامل شوخي «آبپاشي»
رئيس كل دادگستري استان تهران گفت: دستگاه قضايي با افرادي كه تحت عنوان اسيد اقدام به پاشيدن آب به صورت زنان ميكنند برخورد قاطع و قانوني خواهد كرد، زيرا تهديد افراد و سلب امنيت و آسايش شهروندان در زمره مصاديق مجرمانه به شمار ميآيد. غلامحسين اسماعيلي به ايسنا گفت: آنچه اتفاق افتاده حادثه بسيار تلخ و عمل مجرمانه زشت ضدبشري و ضداخلاقي است.

تشابه حوادث اصفهان با فتنه 88  
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: دشمن ميخواهد حوادث اخير اصفهان را همانند آنچه در سال 88 اتفاق افتاد به برخي از نيروهاي ارزشي و مؤمن نسبت دهد و در اين زمينه از طريق رسانههاي خود سعي در تنشآفريني و القاي ناامني در كشور دارد.
 سردار محمدرضا نقدي ادامه داد: دشمن به دليل شكست سنگيني كه از تفكر انقلاب اسلامي خورده است در شرايط كنوني به جنگ و توطئه شديد فرهنگي و اعتقادي روي آورده و در اين مسير از رسانههاي گروهي به صورت گسترده استفاده ميكند.
وي در ادامه با اشاره به طرح موضوعاتي مانند قرار گرفتن كشور در شرايط شعب ابيطالب يا القاي فضاي ناامني به دليل چند مورد اسيدپاشي عوامل خودفروخته در سطح كشور گفت: برخي مدعياند براي كاهش فشار دشمن در عرصههاي مختلف چارهاي جز تعامل با آنها و كوتاه آمدن در برابرشان نداريم، اما واقعيت اين است كه اين ملت سختتر از اين شرايط را در طول سه دهه اخير تحمل كرده و هيچگاه حاضر به تسليم در برابر آنها نشدهاند و در آينده نيز اين امر اتفاق نخواهد افتاد.

 سردار نقدي با اشاره به حوادث اخير در اصفهان گفت:حوادث امروز اصفهان مشابه آن چيزي است كه در فتنه سال 88 اتفاق افتاد و در آن عوامل دشمن با انجام برخي اعمال، آنها را به نيروهاي ارزشي و مؤمن نسبت داده و رسانههاي آنان نيز با دامن زدن به آن سعي در تنشآفريني و القاي ناامني در كشور داشتهاند. وي اضافه كرد:دفع شيطنتهاي دشمن در عرصههاي مختلف از جمله عواملي كه سبب ايجاد تفرقه و دودستگي در جامعه ميشود و دشمن در چنين مواقعي از آن سوءاستفاده ميكند، از ضروريات است.

وصله اسيدپاشي به حزبالله نميچسبد
امام جمعه موقت اصفهان هم تاكتيك دشمن در فتنه 88 و واقعه اسيدپاشي اخير در اصفهان را خدعهاي براي اختلال در جامعه و چسباندن اين وصله به چهره حزبالله و انقلابيون دانست.
آيتالله سيدابوالحسن مهدوي در خطبههاي نماز جمعه گفت: محكوميت اين چنين اعمال و رفتارها هم از جهت عقلي و هم شرعي است وصله اسيدپاشي به بدنه مومنين و انقلابيون هرگز نميچسبد ولي تاكتيك نخنماي دشمن بر فتنه 88 و واقعه اخير عليه نظام اسلامي است.

وي اظهار كرد:همزماني اتفاقات اسيدپاشي در اصفهان با تصويب قوانين حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر در مجلس شوراي اسلامي هر فرد عاقلي را به اين احتمال قوي ميرساند كه گويي مرتكب شونده جنايت اسيدپاشي يا با حمايت مستقيم از سرويسهاي جاسوسي بيگانگان حركت ميكند يا در زمين دشمنان جاهلانه بازي ميكند.

دادستان بايد با رسانه‌هاي همسو با دشمن برخورد كند
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: برخورد با جرائدي كه آب در آسياب دشمن ميريزند و با رسانههاي بيگانه همسو ميشوند تكليف دادستاني كل است و بايد به عنوان مدعيالعموم ورود و از آنها شكايت كند.
محمدعلي موسوي به فارس گفت: با توجه به اينكه امر به معروف و نهي از منكر از سوي خداوند مقرر شده در مجلس هم مطرح شده است كه قانوني براي حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر تصويب شود تا بازار اين واجب الهي گرمتر شود.
عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي اذعان كرد: همچنين برخورد با جرائدي كه آب در آسياب دشمن ميريزند و با رسانههاي بيگانه همسو ميشوند تكليف دادستاني كل است و بايد به عنوان مدعيالعموم ورود و از آنها شكايت كند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
0
2
باید به دور از شلوغ بازی احساسی سر نخ ماجرا را تا خود M I 6 انگلیس خبیث دنبال کرد !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار