کد خبر: 682567
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
مرد پولدار وقتي وصيت مي‌كرد پس از مرگش تمام اموال خود را به پيشكارش واگذار مي‌كند نمي‌دانست با نقشه او به قتل مي‌رسد.
مرد پولدار وقتي وصيت مي‌كرد پس از مرگش تمام اموال خود را به پيشكارش واگذار مي‌كند نمي‌دانست با نقشه او به قتل مي‌رسد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، شامگاه پنجم مرداد امسال مأموران كلانتري يوسف‌آباد در جريان قتل مشكوك مرد ميانسالي در خانه‌اش قرار گرفتند و به محل كشف جسد كه در يك واحد آپارتماني در خيابان فاطمي نبش خيابان جمال‌زاده بود، رفتند و با جسد مردي 80 ساله كه به تنهايي زندگي مي‌كرد، روبه‌رو شدند كه خدمتكارش هم در خانه حضور داشت. بررسي‌ها هم نشان داد از گاوصندوق مقتول سرقت شده است.
مأموران بلافاصله قاضي بوستان‌زاده بازپرس شعبه دوم دادسراي جنايي تهران و كارآگاهان اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران را از موضوع باخبر كردند.
كارآگاهان بلافاصله خدمتكار مقتول را مورد تحقيق قرار دادند. او توضيح داد: مدتي است كه به عنوان خدمتكار به اين خانه رفت‌و‌آمد دارم و به خاطر همين مقتول دسته‌كليد خانه را در اختيارم گذاشته بود. امشب هم طبق معمول ساعت 20 آمدم و سرو‌صدايي نشنيدم فكر كردم كه پيرمرد خوابيده اما وقتي ديدم از او خبري نيست، براي دادن دارو به داخل اتاقش رفتم كه ديدم پيشاني‌اش شكسته و طنابي پلاستيكي هم به دور گردنش پيچيده شده است. به او نزديك شدم و طناب را باز كردم. چند بار هم صدايش زدم اما متوجه شدم نفس نمي‌كشد.
پس از اظهارات خدمتكار كارآگاهان در بررسي بيشتر متوجه شدند از گاوصندوق مقتول سرقت شده است بدين ترتيب اطمينان پيدا كردند كه قتل توسط فرد يا افرادي انجام شده كه يا مقتول آنها را مي‌شناخته و در خانه را برايشان باز كرده يا دسته‌كليد خانه را در اختيار داشته است.
كارآگاهان قصد تحقيق از اعضاي خانواده مقتول را داشتند كه دريافتند اعضاي خانواده او كه يك پسر و يك دختر است در خارج از كشور زندگي مي‌كنند و به خاطر اختلافات شديد خانوادگي با او ارتباطي نداشتند.
تحقيقات ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان موفق به شناسايي مرد ميانسالي به نام حسين شدند كه با مقتول در ارتباط بود. او به كارآگاهان گفت: مقتول به خاطر اعتمادي كه به من داشت كليد خانه‌اش را در اختيارم گذاشته بود، من هم به او سركشي مي‌كردم. چند روز قبل از كشف جسد او همراه تعدادي از بستگانش براي تفريح به شمال رفت از آن روز به بعد ديگر او را نديدم.
در ادامه و با توجه به سرقت تمام اسناد و مدارك متعلق به املاك مقتول به ارزش 5 ميليارد تومان، كارآگاهان دريافتند كه او تمام اين اسناد را به نام حسين زده بود.
بدين ترتيب كارآگاهان حسين را بازداشت كردند. در جريان بازجويي‌ها مشخص شد حسين حمايت مالي ويژه‌اي براي يكي از كارگرانش به نام مجيد انجام مي‌دهد به طوري كه يك واحد مسكوني در خيابان جيحون براي او و خانواده‌اش خريده است.
با توجه به شواهد به دست آمده، مجيد هم بازداشت شد و اعتراف كرد: نقشه اصلي را حسين كشيد. قرار بود بعد از ارتكاب جنايت 15 ميليون تومان به من بدهد اما وقتي نتوانست اين مبلغ را يكجا پرداخت كند، گفت به حقوق ماهانه من 300 هزار تومان اضافه مي‌كند.
متهم ادامه داد: حسين كليد در خانه مقتول را به من داد و تمام اطلاعات مربوط به گاوصندوق و زمان خواب و استراحت مقتول را هم در اختيارم گذاشت و خودش به همراه خانواده‌اش از تهران خارج شد و به شمال رفت. من هم ساعت 14 پنجم مرداد به خانه مقتول رفتم. همانطور كه حسين گفته بود، او خواب بود. اول با ميله آهني ضربه‌اي به پيشاني‌اش زدم كه ناگهان بيدار شد و با سر و صدا قصد كمك گرفتن از همسايگان را داشت به خاطر همين با هم درگير شديم و تسمه پلاستيكي را كه همراه خودم برده بودم به دور گردنش انداختم و آنقدر فشار دادم تا مطمئن شدم نفس نمي‌كشد. بعد از آن به سراغ گاوصندوق رفتم و تمام اسناد و مدارك و وجوه نقد داخل آن را سرقت كردم. پول‌ها را براي خودم برداشتم و اسناد و مدارك را به حسين تحويل دادم.
با توجه به اعترافات مجيد، كارآگاهان حسين را دستگير كردند.
 او كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت به افسر پرونده گفت: در سال 81 همراه خانواده‌ام به شمال رفته بودم كه در كنار دريا با مقتول آشنا شدم و پس از گذشت مدتي ارتباط مقتول با من و خانواده‌ام زياد شد. آن زمان بود كه متوجه شدم به علت اختلافات خانوادگي، خانواده‌اش را در امريكا ترك كرده و خودش به تنهايي به ايران برگشته است.
پس از گذشت مدتي و به پيشنهاد مقتول او تمام اموالش را كه 5 ميليارد تومان بود به شرط اينكه تا زمان مرگش اختيار اموالش را به طور كامل داشته باشد، به نام من كرد تا اينكه پس از گذشت چند سال از اين ماجرا به شدت نياز مالي پيدا كردم به خاطر همين تصميم گرفتم تا با كشتن او اختيار تمام اموال را به دست بگيرم. موضوع را با مجيد كه كارگرم بود در ميان گذاشتم و با دادن وعده پول و آوردن خانواده‌اش به تهران، قبول كرد تا نقشه مرا عملي كند.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران با اشاره به اعتراف صريح متهمان گفت: پس از قرار بازداشت موقت هر دو متهم براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي قرار گرفته‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار