کد خبر: 682483
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
عناصر گروه تروریستی داعش امروز بعد از نبردهای سنگین با نیروهای کرد بر تپه شعیر در غرب شهر کوبانی مسلط شدند.
تسنیم: منابع خبری از تداوم نبردها بین نیروهای کرد و عناصر گروه تروریستی داعش در محورهای مختلف شهر کوبانی در مرز سوریه با ترکیه خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری العهد، عناصر گروه تروریستی داعش امروز بعد از نبردهای سنگین با نیروهای کرد بر تپه شعیر در غرب شهر کوبانی مسلط شدند.

در همین حال، ائتلاف آمریکا ضد داعش امروز چند مرکز داعش در کوبانی را هدف قرار داد.

گروه وابسته به مخالفان خارج نشینان نظام سوریه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: درگیری ها بین نیروهای کرد و داعش در شمال مربع امنیتی دولتی و اطراف میدان الحریه شهر کوبانی ادامه دارد. جبهه جنوبی شهر داعش نیز شاهد درگیری است.

در همین حال، نیروهای پیشمرگه کرد عراقی نیز اقدام ائتلاف ضد داعش در ارسال سلاح سنگین به کوبانی را اقدامی خوب دانستند که باید ادامه یابد.

از سوی دیگر، نیروهای کرد در شهر کوبانی گروه داعش را به استفاده از سلاح شیمیایی در نبردهای جاری در این شهر متهم کردند.

مجله آلمانی اشپیگل به نقل از شاهدان عینی نوشت: بسیاری از ساکنان باقی مانده در شهر کوبانی سه شنبه شب احساس بیهوشی و تنگی نفس کردند و در برخی دیگر نیز موارد سوختی ایجاد شد. برخی نیز دچار اشک ریزی مداوم و تورم لب هایشان شدند.

در همین حال، فرحان حاج عیسی رئیس شورای قضایی شهر کوبانی گفت: موارد غیرطبیعی متعددی نظیر تاول و چرک پوستی و علائم بیماریهای دیگر در پی گلوله باران شهر از سوی داعش با سلاح های شیمیایی ثبت شده است.

وی افزود: عوارض درخصوص نیروهای رزمی یا غیرنظامیان مستقر در منطقه منتشر شده این سموم، همان چرک پوستی و تاول و تهوع و سوزش چشم است.

عیسی گفت: داعش یک گروه تروریستی مزدور است که ماموریتش سربریدن و قتل می باشد و استفاده از اینگونه مواد از سوی این گروه چیز عجیبی نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار