کد خبر: 682441
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، روز چهارشنبه تأکید کرد فرمانده گردان‌های القسام همچنان در قید حیات است و به مبارزه با رژیم اشغالگر ادامه خواهد داد.
 تسنیم: «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «ونیتی فیر» با اعلام اینکه «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس زنده است، گفت: «اسرائیل در ترور او (الضیف) شکست خورد ولی توانست همسر و دو کودکش را به شهادت برساند.»

مشعل افزود «الضیف همچنان زنده است و به مبارزه با دشمن اشغالگر اسرائیل ادامه خواهد داد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس درخصوص مذاکرات آتش‌بس و تلاش‌های مصری و بین‌المللی برای اجرای آتش‌بس در جریان تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه، گفت: «اولا، قبل از طرح آتش‌بس مصر، جان کری، وزیر حارجه آمریکا با همکاری وزاری خارجه قطر و ترکیه تلاش‌هایی را در این زمینه صورت داده بودند؛ او (کری) از آنها درخواست کرده بود با سران حماس در راستای تلاش برای انجام مذاکرات آتش‌بس، در تماس باشند. ما با آن تلاش‌ها همکاری کردیم. به دنبال آن طرح مصری ارائه شد. اما درباره آن با ما رایزنی نشد و مذاکراتی با ما سر شروط صورت نگرفت.»

مشعل ادامه داد «دوم اینکه، اساس طرح آتش‌بس توقف همه اقدامات تجاوزکارانه بود و پس از آن مذاکراتی انجام می‌شد. حماس معتقد بود که مذاکره ابتدا برای مشخص کردن شروط تعریف شده‌ای باشد که به موجب آنها، آتش‎بس متوقف شود. این شروط همچنین لغو اساسی محاصره (غزه)، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و فراهم کردن شرایط زندگی طبیعی برای ملت فلسطین را پیش‌بینی می‌کرذ. اما اسرائیل در ابتدا این شروط را رد کرد سپس مصر و اسرائیل با اجرای مذاکرات در قاهره به توافق رسیدند و زمانی‌که مذاکرات آغاز شد شروط معینی برای آتش‌بس مطرح کردیم. این دقیقا اتفاق اقتاد.»

وی سران اسرائیلی را مسئول کشتار کودکان و زنان فلسطینی خواند.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در تاریخ 7 ماه ژوئیه گذشته مناطق مختلف نوار غزه را از هوا، دریا و خشکی هدف قرار دارد. در جریان این جنگ که 51 روز طول کشید، 2180 فلسطینی شهید و حدود 11 هزار نفر دیگر مجروح شدند که در نهایت با پیروزی کامل مقاومت و شکست ذلیلانه صهیونیست‌ها به پایان رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار