کد خبر: 682359
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
27 ازدواج- 10 طلاق
در كل كشور هر ساعت 79 ازدواج و 17 طلاق ثبت مي‌شود
مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به آمار بالاي طلاق در استان تهران و البرز گفت: به ازاي هر 7 / 2 مورد ازدواج در تهران يك مورد طلاق و در استان البرز به ازاي هر 9/2 مورد ازدواج يك مورد طلاق ثبت مي‌شود.
با توجه به آمار اعلامي علي اكبر محزون، در واقع از هر 27 ازدواج در تهران 10 مورد طلاق و در استان البرز به ازاي هر 29 مورد ازدواج 10 مورد طلاق اتفاق مي‌افتد.
وي افزود: براساس آمار شش ماهه و وقوع 75 هزار و 623 مورد طلاق در كشور، اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 / 7 درصد رشد دارد.
محزون ميزان طلاق در مناطق شهري را 69 هزار و 353 مورد عنوان كرد و به «ايرنا» گفت: اين در حالي است كه اين آمار در مناطق روستايي كشور 6 هزار و 270 مورد طلاق ثبت شده است.
وي افزود: متأسفانه به ازاي هر 7 / 4 مورد ازدواج ثبت شده در كشور يك مورد طلاق به ثبت رسيده است.
محزون با بيان اينكه استان‌هاي تهران و البرز به عنوان ركوردداران ثبت طلاق در سطح كشور هستند، افزود: به ازاي هر 7 / 2 مورد ازدواج در تهران يك مورد طلاق و در استان البرز به ازاي هر 9 / 2 مورد ازدواج يك مورد طلاق ثبت مي‌شود.
مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور گفت: نرخ طلاق در استان سيستان و بلوچستان 4 / 0 درصد است.
وي گفت: براساس آمار شش ماهه نخست سال جاري در هر ساعت 17 مورد طلاق به ثبت مي‌رسد كه اين رقم در شبانه‌روز 407 مورد و در هر ماه 12 هزار و 604 مورد طلاق است.  محزون افزود: متأسفانه حدود نيمي از آمار ثبت طلاق در كشورمان مربوط به پنج سال اول زندگي زوج‌هاي جوان است.
وي با بيان اينكه به خاطر موارد طلاق در اين دوره از زندگي زوج‌ها، موضوع فرزندآوري نيز كمتر مي‌شود، اظهار داشت: همچنين 3 / 14 درصد ثبت طلاق‌ها در كشور مربوط به سال اول زندگي است.
وي گفت: براساس آمار 26 هزار و 230 مورد از طلاق‌هاي ثبت شده در كشور مربوط به يك تا پنج سال اول زندگي زوج‌ها به شمار مي‌رود.
  هر ساعت 79 مورد ازدواج
مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور گفت: براساس آمار شش ماه امسال هر ساعت 79 مورد ازدواج در كشور به ثبت مي‌رسد كه اين آمار در شبانه روز به يك هزار و 895 مورد و در هر ماه به 58 هزار و 737 مورد ازدواج مي‌رسد.
محزون با بيان اينكه در شش ماه سال 1393 آمار ازدواج ما با كاهش 4 / 9 درصدي مواجه شده است، افزود: در اين مدت 352 هزار و 424 مورد ازدواج به ثبت رسيده است.
وي با بيان اينكه ممكن است آمار ازدواج در كشور در ماه‌هاي آينده تغيير كند، ادامه داد: 298 هزار و 487 مورد از اين ازدواج‌ها در شهرها و 53 هزار و 937 مورد از ازدواج‌ها در مناطق روستايي به ثبت رسيده است.
مدير كل آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور گفت: براساس آمار اكنون به ازاي هر يك هزار نفر جمعيت 9 مورد ازدواج به ثبت مي‌رسد كه اين رقم در سال گذشته 1 / 10 مورد بوده است.
محزون با بيان اينكه تغيير ساختار سني و تأخير در ازدواج‌ها دليل اصلي كاهش نرخ ازدواج در كشور است، افزود: بيشترين ازدواج‌ها در گروه سني مردان 25 تا 29 ساله با 132 هزار و 33 نفر و در بانوان 20 تا 24 ساله با 112 هزار و 621 مورد ازدواج بوده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
0
0
شما از طلاقهای عاطفی خبر ندارید ...
تقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
0
0
مگه برای مسئولین مهمه بشه 100درصد طلاق
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
0
0
با سلام
اول اینکه :دوست ندارم از صفحه اول پیشخوان به صفحه دوم بروید.
دوم اینکه :این امار طلاق نشاندهنده مشکل یا مشکلاتی است که باید شناسایی وحل گردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار