کد خبر: 682264
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
در پی نامه نگاری رئیس انجمن صنفی خبرنگاران با سیف؛
خبرگزاری تسنیم: سه روز پس از ارسال نامه رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران به رئیس کل بانک مرکزی و درخواست پیگیری وام مسکن خبرنگاران، بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از طرح این موضوع در شورای پول و اعتبار برای سومین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از آنکه طی ماه های اخیر موضوع وام مسکن خبرنگاران که مدت‌ها مسکوت مانده بود بار دیگر رسانه ای شد و البته مورد پیگیری انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران قرار گرفت بانک مرکزی با صدور اطلاعیه ای جدیدترین اخبار در اینباره را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده: در خصوص اعطای تسهیلات مسکن به خبرنگاران ، موضوع مصوبه شماره 38590/ت48110 ن مورخ  1391/2/31 هیات وزیران به اطلاع می‌رساند، بر این اساس مصوبه موصوف ، در یکهزار و یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 1391/11/24 (در دولت قبل)‌ مطرح و شورا با اعطای تسهیلات مسکن خبرنگاران‌ به منظور ساخت و خرید مسکن موافقت به عمل نیاورد.

حسب پیگیریهای به عمل آمده ، موضوع مجددا" در شورای پول و اعتبار مطرح و به موجب تصمیمات متخذه در یکهزار و یکصد و شصت و پنجمین جلسه مورخ 1392/6/26 ، شورا ضمن تاکید بر مصوبه قبلی خود و نیز به دلیل مغایرت اعطای تسهیلات مسکن به خبرنگاران به منظور ساخت و خرید مسکن با مفاد ماده 12 قانون سامان دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، با درخواست مطروحه موافقت به عمل نیاورد.

شایان ذکر است با عنایت به این که این موضوع دو مرتبه در شورای پول و اعتبار مطرح  و مورد موافقت قرار نگرفته است، چنانچه شرایط تورمی بهبود یابد با بررسی های مجدد کارشناسی و در زمان مقتضی، موضوع اعطای تسهیلات مسکن خبرنگاران برای بار سوم در شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.‌

به گزارش تسنیم، وام مسکن خبرنگاران حدود 4 سال پیش توسط دولت قبل مصوب و اولین بار توسط وزیر ارشاد دولت گذشته رسانه ای شد و بعد از آن رئیس کل بانک مرکزی و وزیر راه وشهرسازی وقت هم این مصوبه دولت را تائید کردند.

در این طرح قرار بود بیش از 5 هزار خبرنگار 30 میلیون تومان وام خرید مسکن و 45 میلیون تومان وام ساخت دریافت کنند؛ این طرح پس از اینکه در سال 89 در جلسه هیات دولت تصویب شده بود، مصوبه سال 91 شورای عالی مسکن را هم گرفت.

اما وزارت ارشاد، بانک مرکزی و وزارت راه وشهرسازی در دولت گذشته و کنونی علیرغم تصویب این طرح در هیات دولت و شورای عالی مسکن نه تنها این مصوبه را عملیاتی نکرده و اجرای آن را هم متوقف کردند.

رئیس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران پس از گفتگوی 20 مرداد 93 با رسانه ها که از پیگیری این تسهیلات خبر داده بود، سه روز پیش نیز در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار اطلاع رسانی این بانک از نحوه اجرایی شدن مصوبه پرداخت وام مسکن خبرنگاران و تسریع بانک مرکزی در پرداخت این تسهیلات شد.

در بندی از این نامه آمده بود: انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران بر اساس وظیفة ذاتی خود به عنوان تنها مرجع قانونی برای پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران، خواستار تسریع در اجرایی شدن این مصوبه از سوی دولت محترم یازدهم است. امید آنکه با توجه به گذشت بیش از دو سال از تصویب، عملیاتی شدن این مصوبه با «تدبیر» دولت محترم به مایه‌ای برای «امید» قشر زحمتکش و مظلوم خبرنگار و روزنامه‌نگار تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار