کد خبر: 682164
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۹
فدراسيون فوتبال مانع از پخش تلويزيوني ليگ برتر شد
فدراسيون فوتبال در اقدامي تعجب‌انگيز از ورود دوربين‌هاي صدا و سيما به ورزشگاه آزادي جلوگيري كرد تا مسابقه فوتبال بين «پرسپوليس» و «سايپا» كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد، از شبكه سوم سيما پخش نشود.
محمدصادق عابديني
روز گذشته فدراسيون فوتبال در اقدامي تعجب‌انگيز از ورود دوربين‌هاي صدا و سيما به ورزشگاه آزادي جلوگيري كرد تا مسابقه فوتبال بين «پرسپوليس» و «سايپا» كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد، از شبكه سوم سيما پخش نشود. اين اتفاق براي ساير مسابقات ليگ برتر كه در ساير شهر‌ها برگزار مي‌شد نيز اتفاق افتاد. ديروز همه فوتبال‌دوستاني كه پاي تلويزيون منتظر پخش زنده فوتبال بودند با پيام‌هاي زيرنويس شده‌اي مبني بر پخش نشدن مسابقه به دليل مخالفت فدراسيون فوتبال روبه‌رو شدند.
فدراسيون فوتبال از مدت‌ها پيش به دنبال دريافت حق پخش تلويزيوني است و در عوض صدا و سيما نيز حاضر به پرداخت چنين حقي نيست. مديران فدراسيون فوتبال مدعي‌اند در فوتبال حرفه‌اي شبكه‌هاي تلويزيوني حق پخش انحصاري مسابقات فوتبال را به صورت مزايده‌اي خريداري مي‌كنند و آن را براي مخاطبان خود پخش مي‌كنند.
در ايران نيز كه فوتبال حرفه‌اي شده است و باشگاه‌ها هزينه‌هاي بالايي را براي باشگاه‌داري و خريد بازيكن متحمل مي‌شوند بايد از طريق درآمد حق پخش هزينه‌هاي خود را جبران كنند. در طرف مقابل صدا و سيما كه حاضر نيست حق پخش پرداخت كند، مدعي است باشگاه‌هاي ورزشي همگي دولتي هستند و بودجه خود را به صورت مستقيم از وزارت ورزش يا مجموعه‌هاي شبه‌دولتي دريافت مي‌كنند.
در اين بين پرداخت حق پخش به مجموعه‌هايي كه خود از بودجه دولتي ارتزاق مي‌كنند، وجاهتي نخواهد داشت.
با بالاگرفتن دعواي پولي بين صدا و سيما و فدراسيون فوتبال، روز گذشته فدراسيون فوتبال تهديد قديمي خود را عملي كرد و مانع از فيلمبرداري و پخش زنده فوتبال شد. اين در حالي است كه به دليل شرايط نامناسب آب و هوايي تعداد افرادي كه به ورزشگاه آزادي رفته بودند بسيار اندك بود. جالب است كه صدا و سيما پخش فوتبال را در برنامه‌هاي خود قرار داده بود و بسياري از هواداران تيم‌هاي پرسپوليس و سايپا ترجيح داده بودند از طريق تلويزيون اين مسابقه را مشاهده كنند.
روابط عمومي صدا و سيما اعلام كرد كه فدراسيون فوتبال بايد پاسخگوي پخش نشدن بازي‌ها باشد و توپ را در زمين فدراسيون انداخت اما در اين بين ضرر اصلي متوجه مردم فوتبال‌دوست شد؛ كساني كه حاميان اصلي فوتبال به شمار مي‌روند و اگر آنها نبودند هيچ وقت مسابقات فوتبال در اين سطح برگزار نمي‌شد و درآمد ناشي از آن آنقدر بالا نبود كه فدراسيون و صدا و سيما بر سر آن دعوا كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار