کد خبر: 682162
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از دعوت رسمي آخوندي از وزير حمل و نقل تركيه براي پيگيري عمل غيرقانوني تركيه در افزايش تعرفه عبور كاميون‌ها و اتوبوس‌ها از مرز خبر داد و گفت: اگر مجبور به پلمب مخازن سوخت كاميون‌هاي ترك شويم، از كوچك‌ترين تخلف سوختي آنها در ايران نمي‌گذريم.
به گزارش فارس، دولت تركيه در اقدامي غيرقانوني نرخ عوارض عبور كاميون‌هاي ايراني از مرز اين كشور را در چند روز اخير دو بار افزايش داد كه غيرقانوني است و موجب شده است كاميون‌‌هاي دو طرف در مرز دو كشور معطل بمانند و اين باعث كاهش مبادلات تجاري دو طرف شده است.
در اين راستا چندي پيش رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي جوانب مختلف اين موضوع را تشريح كرد و گفت كه از طريق وزارت امور خارجه اعتراض خود را نسبت به كار غيرقانوني تركيه اعلام كرده‌ايم اما فعلاً اقدام متقابل نمي‌كنيم. ‌امروز و پس از گذشت حدود 10 روز از اين اتفاق، به سراغ مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي رفتيم تا از آخرين پيگيري‌هاي ايران در رفع اين مشكل ايجاد شده توسط دولت تركيه، مطلع شويم.
محمدجواد عطرچيان در اين‌باره به فارس گفت: پس از به وجود آمدن اين مشكل طرف ايراني‌ از طريق وزارت امور خارجه آمادگي خود را براي انجام مذاكره با تركيه اعلام كرده است، همچنين در حاشيه اجلاس جهاني فياتا در استانبول، معاونان وزير حمل و نقل تركيه و رئيس سازمان راهداري ايران نيز حضور داشتند و پيگيري‌هايي از سوي طرف ايراني انجام شد اما طرف ترك ظاهراً مايل به حل اين مشكل نيست.
مديركل ترانزيت‌ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ادامه داد: ايران مجموعه‌اي از پيشنهادات را در حوزه حمل و نقل شامل توسعه حمل و نقل طرفين در حوزه‌هاي جاده، دريا، ريل و حمل و نقل هوايي به طرف تركيه‌اي اعلام كرد كه‌ تركيه‌ تاكنون در اين باره موضع خاصي نداشته است. ‌وي ادامه داد: وزير راه و شهرسازي ايران از همتاي ترك خود (وزير حمل و نقل تركيه) دعوت كرد كه به ايران سفر كند و در قالب تعاملاتي اين مشكلات برطرف شود كه فعلاً هيچ پاسخي از سوي دولت تركيه‌اي دريافت نكرده‌ايم.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار