کد خبر: 682160
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
مدير‌عامل بورس انرژي مهم‌ترين برنامه‌هاي اين شركت در نيمه دوم سال را اعلام كرد.
سيد علي حسيني در گفت‌وگو با ايسنا، فعال‌سازي كد معاملاتي عام براي شركت‌هاي توزيع و تأمين مالي از طريق گواهي ظرفيت را از مهم‌ترين برنامه‌هاي بورس انرژي براي شش ماه دوم سال دانست.
وي با بيان اينكه گواهي ظرفيت به منظور تأمين مالي نيروگاه‌ها و افزايش ظرفيت آنها اجرايي مي‌شود، توضيح داد: گواهي ظرفيت ابزار جديدي است كه مصويه كميته فقهي را دريافت كرده و دستورالعمل اجرايي آن در سازمان بورس در حال نهايي شدن است.
وي با اشاره به اينكه پس از نهايي شدن اين دستورالعمل، انتشار گواهي ظرفيت بر اساس تقاضا عملياتي مي‌شود، تصريح كرد:اين گواهي موجب افزايش سرمايه‌گذاري در صنعت برق به واسطه تأمين مالي از طريق بازار سرمايه خواهد شد به طوري كه نيروگاه‌ها با عرضه اين گواهي در بورس انرژي منابع لازم براي ساخت نيروگاه‌ها را تأمين خواهند كرد.
حسيني همچنين عنوان كرد:از سوي ديگر قرار است معاملات سلف موازي استاندارد برق با استفاده از كد عام توسط شركت‌هاي توزيع راه‌اندازي شود تا منابع داخلي شركت‌هاي توزيع به جاي اعتبارات توانير صرف خريد برق مي‌شود.
مديرعامل بورس انرژي از پذيرش نفتاي سبك پالايشگاه لاوان خبر داد و گفت: نفتاي سبك پالايش نفت لاوان در حال پذيرش است كه در صورت پذيرش به زودي عرضه اين محصول آغاز مي‌شود.
وي آخرين وضعيت معاملات برق را تشريح كرد و گفت: اين معاملات با اعتبار روزانه 50 ميليارد تومان از سوي توانير همچنان در حال انجام است و فعلا اين مبلغ افزايش نيافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار