کد خبر: 682152
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مهمترین اصل برای پیشگیری از کرونا آموزش اصول بهداشتی است. بر این اساس آموزش‌های لازم به حجاج ارائه شده است و به طور مرتب پروازهایی را که از عربستان به ایران می‌آیند، کنترل می‌کنیم.
دکتر محمود سروش در همایش پیشگیری، کنترل و مراقبت از کروناویروس با اساسی دانستن بحث آموزش افزود: ما در تهران با کمبود این اتاق‌های ایزوله و فشار منفی مواجه هستیم و متأسفانه نیروی متخصص و فوق تخصص ما نیز در معرض خطر هستند.
وي با بیان اینکه جلوگیری از ورود بیماری از مرزهای کشور مهم‌ترین کار وزارت بهداشت است، گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان حج و زیارت در بحث برخورد با کرونا تلاش خود را مي‌كند و تیم‌های پزشکی را در مکه و مدینه مستقر کرده و به حاجیان، مدیران کاروان‌ها و کسانی که بیشتر در معرض خطر هستند، آموزش ویژه دادیم.
اين مسئول افزود: اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را نیز آموزش داديم و رابط‌های امنی را با زائران فرستادیم و همچنین تیم‌های پرواز را به صورت ویژه آموزش دادیم تا اصول جداسازی و حفاظت را انجام دهند. با این وجود، اگر کسی با علائم تنفسی بیمار باشد، در منزل استراحت کند و اگر علائم بیماری‌شان از حد آنفلوآنزا گذشت به پزشک مراجعه و از مسافرت و روبوسی خودداری کند. سروش ضمن هشدار نسبت به تماس زنان باردار با حجاجی که علائم بیماری تنفسی دارند و روبوسی نكردن و دست ندادن با آنها افزود: زنان باردار نباید با این افراد روبوسی کنند.
وی اقدامات وزارت بهداشت را برشمرد و گفت:‌ آموزش و اطلاع رسانی عمومی، آموزش نهایی در فرودگاه قبل از سفر، هماهنگی با سازمان حج و زیارت و آموزش زائران و مدیران کاروان‌ها، هماهنگی با سازمان‌های هواپیمایی و آموزش کادر هواپیمایی، اعزام تیم ناظر و مراقبت‌ از بیماری‌های حاد تنفسی و گوارشی، ارتقای توان آزمایشگاه ملی، ارتقای اورژانس پیش‌بیمارستانی و پیشگیری موارد مشکوک بیماری مرس از جمله این اقدامات است. سروش افزود: تاکنون هزار و 600 نمونه از موارد مشکوک را پیگیری کردیم که پنج مورد مثبت در کرمان داشتیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار