کد خبر: 682061
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش نفتی ازورود فاز دوم پالایشگاه آبادان با هدف ایجاد یک پالایشگاه مدرن و صادراتی به مرحله مهندسی خبر داد.

شاهرخ خسروانی با بیان اینکه این فاز با تولید بنزین و نفت گاز یورو 4 و 5 ، وارد مرحله مهندسی شد گفت: با اجرای فاز دوم پالایشگاه آبادان که همان طرح توسعه و تثبیت ظرفیت است ، تولید بنزین معمولی آن از 60 به 81 هزار بشکه در روز ، نفت سفید از 18 هزار به 45 هزار بشکه در روز و تولید بنزین سوپر نیز با ظرفیت هزار بشکه در روز محقق خواهد شد . وی درباره منابع مالی برای اجرای این طرح افزود: چیزی که تکلیف وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش بوده، تامین شده است. خسروانی با اشاره به اینکه هم اکنون تعامل با فاینانسور اصلی طرح (خط اعتباری چین) ادامه دارد گفت: فعالیتهای مهندسی این پروژه توسط شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت در چین در حال انجام است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به تعیین تکلیف زمین این پروژه، افزود: آماده سازیهای اولیه پروژه انجام شده است و بزودی وارد مراحل اجرایی و انتخاب پیمانکار خواهیم شد. خسروانی با بیان این که این پروژه باید طی ۴ سال آینده به بهره برداری برسد، ادامه داد: سرمایه آن طبق پیش بینی اولیه ٢,۶ میلیون یورو برآورد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار