کد خبر: 682055
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از بهره‌برداری از دو بوستان موضوعی دانش و مینیاتوری تا پایان سال جاری خبر داد.

احمدرضا سلامی در جریان بازدید شهردار مشهد از پروژه‌های شهری در خصوص بوستان موضوعی دانش با بیان اینکه ماکت‌هایی که در این بوستان نصب خواهد شد تمام مشخصات فنی و معماری المان‌های اصلی را دارد به گونه‌ای که کارشناسان و معماران نیز می‌توانند از آن برای حرفه خود استفاده کنند، گفت: این بوستان 7 هکتار مساحت دارد که دو طرف بولوار شریعتی در منطقه 10 مشهد اجرا می‌شود.

وی با اشااره به اینکه بوستان موضوعی دانش دو بخش دارد، تصریح کرد: بخش بزرگتر آن که محصور می‌باشد دارای باغ‌های مختلفی شامل شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، ریاضی و تاریخ است که در آن المان‌ها و ابزارهای کاربردی برای شناخت بیشتر این علوم و برای رده‌های مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: بخش دیگر این بوستان دارای فضای سبز برای استفاده عموم شهروندان و ساکنان محله است.

سلامی در خصوص زمان بهره‌برداری از این بوستان اضافه کرد: در حال حاضر ضلع شرقی این بوستان که مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد بالغ بر 75 درصد پیشرفت فیزیکی که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

نصب 10 المان مینیاتوری

وی در ادامه به احداث بوستان موضوعی مینیاتوری اشاره کرد و در این خصوص گفت: این بوستان به نوعی ایران کوچک است که در آن ابنیه و آثار تاریخی و گردشگری هر استان به صورت مینیاتور شده ساخته و نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: این المان‌ها در مسیری با عنوان راه ابریشم جاگذاری شده است و شهروندان می‌توانند به صورت پیاده و یا سواره با استفاده از قطار از المان‌ها بازدید کنند.

به گفته سلامی از دیگر قسمت‌های بوستان موضوعی مینیاتوری می‌توان به تراس تماشا و دریاچه اشاره کرد.

وی در خصوص کیفیت ماکت‌های این بوستان تصریح کرد: ماکت‌هایی که در این بوستان نصب خواهد شد تمام مشخصات فنی و معماری المان‌های اصلی را دارد به گونه‌ای که کارشناسان و معماران نیز می‌توانند از آن برای حرفه خود استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه این بوستان که در منطقه 12 مشهد واقع شده است تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: تعداد ماکت‌هایی که در این بوستان نصب می‌شود 58 المان است که در سال جاری 10 المان آن نصب و به تدریج در سال‌های آینده تمکیل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار