کد خبر: 682053
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
استاندار اردبیل به تامین آب شرب سالم مور نیاز روستاها و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی در این مناطق تاکید کرد.

مجید خدابخش با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب آشامیدنی توسط روستاییان باید اصلاح شود گفت: در اغلب روستاها به علت شرایط موجود آب شرب در مصارف غیر آشامیدنی صرف می‌شود که باید این امر اصلاح شود.

وی در بازدید از پروژه آبرسانی عمران‌آباد شهر اصلاندوز افزود: 6 میلیارد تومان اعتبار لازم است که این پروژه آبرسانی به اتمام برسد که تاکنون 3 ملیارد و 500 میلیون تومان آن طبق پیگیری‌های مسئولان تامین شده است و سعی خواهیم کرد که مابقی این اعتبارات نیز هر چه زودتر به این پروژه تعلق بگیرد.

خدابخش ادامه داد: یکی از مشکلات و دلایل کمبود آب شرب در اینگونه مراکز مصرف نادرصت و غیر‌اصولی آب آشامیدنی توسط روستاییان است که به دلیل شرایط منطقه این امر صورت می‌گیرد که باید از طریق آموزش‌ها این امر اصلاح شود.

رئیس شورای اداری استان افزود: آبرسانی به 85 هزار هکتار از اراضی این منطقه بزرگترین پروژه حال حاضر استان است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب منطقه‌ای این پروژه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی اردبیل نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 آغاز شده است و تا به امروز حدود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان برای این طرح هزینه شده است که فعلاً آب شرب 27 روستا را تامین می‌کنیم.

محسن قنبری افزود: این پروژه توانایی این را دارد که حدود 40 لیتر در ثانیه آب شرب به خانه‌ها تحویل دهد که بعد از اتمام این طرح ما از این تصفیه‌خانه به 52 روستا و 15 قشلاق آب آشامیدنی پایدار تحویل می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار