کد خبر: 682034
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه بسیج سپاه کاشان:
به سراغ جناب سرگرد ماشاالله عراقی مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه بسیج سپاه کاشان و یکی از مداحان بنام اهل بیت رفتیم تا در گفتگویی کوتاه، علاوه بر آگاهی از نحوه عملکردشان برای رسیدن به این جایگاه، نقش روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف هر سازمان را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم
محمد رضا هادیلو

در دنیای امروز "روابط عمومي" به عنوان قلب تپنده سازمانها و نهادها عمل مي کند و به عنوان چشم بيناي ادارات مطرح مي شود. بر همین اساس پويايي هر روابط عمومي موجب رشد و بالندگي مجموعه ها، ادارات و مراکزمي شود. با این تفاسیر باید بخش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه بسیج سپاه کاشان را یکی از فعالترین بخش های این شهرستان بزرگ در نظر گرفت. جایی که با ارتباط گیری قوی و موثر خود توانسته با بسیاری از سازمان ها و ادارات و بخصوص رسانه های دیداری و شنیداری ارتباط گرفته و با ایجاد پلی دو طرفه گام های موثری در اطلاع رسانی و به سرانجام رساندن امور داشته باشد. به همین بهانه به سراغ جناب سرگرد ماشاالله عراقی مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه بسیج سپاه کاشان و یکی از مداحان بنام اهل بیت رفتیم تا در گفتگویی کوتاه، علاوه بر آگاهی از نحوه عملکردشان برای رسیدن به این جایگاه، نقش روابط عمومی ها در پیشبرد اهداف هر سازمان را نیز مورد ارزیابی قرار دهیم:

***

جناب عراقی از چه زمانی وارد دنیای ارتباطات و اطلاع رسانی شدید؟

در جایگاه کنونی مدت 4 سال است که خدمت گذار هستیم اما در عرصه روابط عمومی و تبلیغات، از سال 65 که وارد سپاه شدم به صورت تخصصی این کار را انجام می دادم. البته قبل از ورودم به مجموعه سپاه نیز از سال 62 به عنوان نیروی بسیجی در عملیات های مختلف حضور داشتم که در آن زمان هم نیروی رزمی و تبلیغی بودیم. این نکته را نیز باید متذکر شوم که در طول 8سال دفاع مقدس، و در زمانهای عملیات همه نیروها به عنوان یک نیروی رزمی در خدمت نظام و اسلام بودیم.

رمز موفقیت خود و مجموعه تان را در این عرصه در چه چیزهایی می بینید؟

در نگاه اول، عمده کار ما در این نقطه پوشش خبری و کمک به بهتر انعکاس یافتن آنهاست. البته پوشش اخبار در دو حوزه است، یکی در رابطه با حوزه های محلی و یکی هم در حوزه اقشار که تقریبا تمام شهرستان را شامل می شود. بر همین اساس ارتباطات ما بر پایه ضوابط کاری و رابطه های دوستی پیش می رود. صمیمیت با دوستان رسانه ای و لطف آنها، در به نتیجه رسیدن کارها بسیار موثر است. اما من فکر می کنم تمام اصحاب رسانه به نوعی به بسیج تعلق خاطر داشته و می دانند که کار برای خودشان است.

آیا خبرنگارانی هم به صورت ثابت و مرتبط با مجموعه با شما همکاری دارند؟

بله ما از گروهی از خبرنگاران افتخاری بهره می بریم که در سطح حوزه ها فعال بوده و کمک شایانی به ما می کنند. در شهرستان کاشان 15حوزه زیر مجموعه داریم که حداقل در سطح مقدماتی بسیار خوب کار می کنند. ما معتقدیم نقش روابط عمومی ها در شهرستانها خیلی مهمتر از استان هاست. زیرا رساندن اخبار شهرستان ها به گوش مردم و مسئولان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند کمک شایانی در حل مشکلات و رفع معضلات منطقه داشته باشد. زبان گویای هر سازمان و نهادی، روابط عمومی آن است. چون مردم و اجتماع که به خودی خود نمی توانند از عملکرد یک ارگان آگاه شوند، این روابط عمومی است که می تواند حق مطلب را ادا کند و به تبیین و اطلاع رسانی بپردازد.

از نظر شما چطور می شود به قدرت و توانمندی های یک روابط عمومی پی برد؟

ابتدا بگویم که موفقیت یک مجموعه روابط عمومی و تبلیغات، با سلیقه، تجربه و نبوغ مدیر آن ارتباط مستقیم دارد. با این توضیح، فاصله بین انتظارات و خروجی ها نشانگر توانمندیهای بخش روابط عمومی و تبلیغات سازمان ها و نهادها را نشان می دهد.

با این تفاسیر مجموعه خودتان را در مقایسه با دیگران چطور ارزیابی می کنید؟

در اکثر سازمان ها و ارگان ها وقتی واژه روابط عمومی را می شنویم به همین خلاصه می شود که یک اتاقی هست که در حد یک راهنما یا اطلاعات کار می کند. اما اینجا روابط عمومی در امر اطلاع رسانی یک نقش محوری دارد. ارتباط برقرار می کند و در برگزاری همایش ها و جلسات و نشست ها حضوری فعال دارد.

جایگاه یک مدیر در روابط عمومی را چطور می بینید؟

مديران روابط عمومي مي توانند با تعامل سازنده وکارآمدبا ابزارهای خارج از مجموعه شان به مرز شکوفايي برسند. چون رسانه ها هستند که در اکثر مواقع افکار عمومي را مديريت کرده و به چالش مي کشند. به نظر بنده روابط عمومي يک حرفه و شغلي است که تعدادي از علوم را به کمک مي گيرد تا ارتباطي دو سويه را بين سازمان و مخاطب برقرار نمايد و دانستن این مهم وظیفه مدیر روابط عمومی است.

و ارزیابی نقش اخلاق رسانه اي در روابط عمومي ها از منظر شما؟

نهاد روابط عمومي چيزي جداي از تشكيلات يك سازمان و يا يك دستگاه اجرائي و اقتصادي نيست ، فرايند امور در این بخش به گونه اي است كه نهايتا به تحقق اهداف يك سازمان كمك مي نمايد. هر دست اندركار روابط عمومي بايستي بپذيرد خود را در خدمت اهداف سازماني قرارداده است هر چند مدعي آزادي در فكر و يا استقلال در عمل باشد. به نظر من روابط عمومي مدعي منافع مردم در سازمان و مدافع منافع سازمان در ميان مردم است و اين كار را از طريق مجموعه مديريتي كه به آن وابسته است انجام مي دهد . توجه به اخلاق رسانه اي نیز در این مجموعه نشانگر صداقت آنها با مخاطبین است. در شهرستان کاشان ما اخباری را پوشش می دهیم که بعضا به ما مربوط نمی شود اما باعث افتخار ماست که می توانیم پل بزنیم و ارتباط برقرار می کنیم و از این ارتباطاتمان به نفع اقشار استفاده کنیم. اما در یک کلام باید بگوییم کار در مجموعه سپاه با همه جای دیگر فرق می کند. اینجا باید از جان مایه گذاشت و نمی شود بر اساس ساعت کاری پیش رفت. اینجا باید با دل و عشق کار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار