کد خبر: 682028
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: اصل صحبت‌های آمانو آن چیزی که رویترز منتشر کرده نیست و انتظار داریم آژانس به نحوی صحبت کنند تا مورد سوء استفاده رسانه‌های بین‌المللی قرار نگیرد.
باشگاه خبرنگاران: "بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان  با اشاره به اینکه گزارش رویترز از بیانیه مدیرکل آژانس نوعی شیطنت رسانه‌ای است که نباید به آن بها داده شود، اظهار داشت: اصل صحبت‌های آمانو آن چیزی که رویترز منتشر کرده نیست.

وی ادامه داد: در متن اصلی صحبت‌های وی(آمانو) در سمپوزیوم پادمان به نظارت‌ها و فعالیت آژانس اشاره می‌شود و نکته مهم آن، این است که بخش مهمی از امکانات، بازرسان و فعالیت‌های آژانس بر ایران متمرکز شده است.

کمالوندی تاکید کرد: همچنین بخشی از صحبت‌های آمانو اظهارات همیشگی وی است؛ از جمله اینکه آژانس در موقعیتی نیست که اعلام کند همه فعالیت‌های ایران انحرافی ندارد!.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان تصریح کرد: آمانو همیشه در سخنان خود صحبت‌هایی را تکرار می‌کند اما آن چیزی که رویترز منتشر کرده حقیقت ندارد و ما از آژانس انتظار داریم به نحوی صحبت کنند تا مورد سوء استفاده رسانه‌های بین‌المللی قرار نگیرد.

کمالوندی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم رسانه‌های داخلی با نگاهی حرفه‌ای اقدام به انتشار اخبار کنند و باید در نقل مطالب دقت کافی صورت گیرد.

شایان ذکر است؛ رویترز در گزارشی اعلام کرد؛ آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانسی در مقر آژانس با موضوع امنیت هسته‌ای، روند بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران را کُند توصیف کرد.

به گفته آمانو، "ایران هنوز همه گام‌های شفاف‌ساز را که توافق‌ کرده بود تا پایان ماه اوت اجرا کند، عملی نکرده است." وی در ادامه افزود،‌ "بازرسان پیشرفت کندی در روند رسیدگی به پرونده اتمی این کشور داشته‌اند."

یوکیا آمانو در ادامه گفت، "برای بر طرف کردن همه مشکلات اساسی، بسیار مهم است که ایران، طبق یک برنامه زمانی مشخص، همه اقدامات گنجانده شده در چارچوب همکاری با آژانس را اجرا کند."

از زمان انعقاد توافقنامه موقت هسته‌ای میان ایران و 1+5 در ژنو، بازرسی‌های آژانس بر برنامه و تأسیسات هسته‌ای ایران تشدید شده است.

ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تأکید دارد و لزومی بر تشدید بازرسی‌ها نمی‌بیند اما از سال گذشته متعهد بر همکاری بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است.

گفتنی است؛‌ سفیر روسیه در آژانس بدون نام بردن از کشور خاصی گفت:‌ برخی از کشورها می‌خواهند آژانس واحد اطلاعاتی آنها باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار