کد خبر: 681984
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
روحانی با اشاره به این‌که بعضی‌ها گفته بودند وزیر علوم نباید به بورسیه‌ها دست بزند، اضافه کرد: کار ناقص وزیر دانشمند قبلی آقای دکتر فرجی‌دانا را توسط سرپرست محترم وزارت علوم، جناب آقای دکتر نجفی به زودی تکمیل خواهیم کرد و من امیدوارم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها به اطلاع همه ملت ایران برسد.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهور گفت: این دولت آماده است که در راه مبارزه با فساد هزینه‌هایی را که باید، پرداخت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در هشتمین همایش ملی نخبگان با اشاره به اهمیت وضعیت دانشگاه‌ها، تصریح کرد: یک بار وزیری را معرفی کرده‌ایم، گفتند رای اعتماد نمی‌آورد و ما گفتیم اهلا و سهلا، پس ما فرد دیگری را به عنوان سرپرست معرفی کردیم و گفتند او را به مجلس معرفی نکنید که رای نخواهیم داد. باز هم گفتیم اهلا و سهلا. پس سومی را معرفی کردیم و رای اعتماد گرفت، اما در کمتر از یک سال یعنی حدود 9 ماه به قضاوت رسیدند که باید کنار برود.

وی با اشاره به این‌که بعضی‌ها گفته بودند وزیر علوم نباید به بورسیه‌ها دست بزند، اضافه کرد: کار ناقص وزیر دانشمند قبلی آقای دکتر فرجی‌دانا را توسط سرپرست محترم وزارت علوم، جناب آقای دکتر نجفی به زودی تکمیل خواهیم کرد و من امیدوارم تا پایان این هفته یا اوایل هفته آینده گزارش کامل موضوع بورسیه‌ها به اطلاع همه ملت ایران برسد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: در بررسی بورسیه‌ها بعضی موارد به افرادی می‌رسیم که انتصاب‌ها با اخلاق و با استعداد و کار و تلاش و کوشش نبوده است که باید به این نقطه برسیم، اما می‌دانیم که مشکلات را باید قدم به قدم از پیش پا برداریم.

روحانی با بیان این‌که ممکن است دولت یازدهم هم مشکل داشته باشد، گفت: اگر در این دولت هم مشکل یا فسادی بود، با کمال صراحت و بی‌دغدغه هر فردی که باشد باید با فساد مقابله شود. البته می‌دانیم فساد چیزی نیست که یک روزه ریشه‌کن شود چون سال‌ها ریشه دوانده است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که تنها می‌توانیم قول دهیم یکسری شاخه‌های فساد را بزنیم، اما درخت کهنسال آن که میوه حنظل دارد معلوم نیست چه وقت ریشه‌کن می‌شود، افزود: نباید ناامید شویم و باید دست به دست هم دهیم تا در یک جامعه سالم نهال نخبگی رشد یابد و تبدیل به درختی تنومند و پرثمر شود و جامعه ما از این درخت و میوه آن استفاده کند.

وی با بیان این‌که فناوری و نخبگی در مجموع میوه علم است و علم میوه اندیشه است و اندیشه میوه جامعه آزاد بدون فساد و تلاشگر است، گفت: نخبگی همان‌قدر که افتخار است بار سنگینی بر دوش شما می‌گذارد و اگر مشکلات کشور حل نشود، نخبگان در کنار مسئولان مسئولیت دارند.

روحانی با بیان این‌که هدف نهایی ما قدرت ملی، ثروت ملی و منزلت است، تصریح کرد: در قدرت عامل بزرگ علم، فرهنگ، ایمان و معنویت است و در ثروت نیز در دنیای امروز اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند برای ما ثروت آورد و در منزلت هم نیاز به علم و تدبیر داریم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که باید منزلت ملت ایران در افکار عمومی جهان به همان اندازه باشد که هم‌وزن فرهنگ و تاریخ و ایثار و فداکاری این ملت است، افزود: امیدواریم بنیاد ملی نخبگان که بار سنگینی بر دوش دارد در وظیفه خود برای کسب نخبگان کشور به خوبی عمل کند و برای کسب نخبه بین روستا و شهر فرقی نباشد و مبادا حق روستاییان در نظر گرفته نشود و آنها محروم شوند.

وی با بیان این‌که ما استعدادهای فراوان در دست داریم، خاطرنشان کرد: هیچ فرقی بین اقوام و مذاهب از جمله ترک و لر، ترکمن، بلوچ و عرب و همه اقوام ایرانی و همه مذاهب از جمله شیعه و سنی و زرتشتی و مسیحی برای نخبگی وجود ندارد یعنی نخبه، نخبه است و باید زمینه را برای رشد نخبگان و جذب آنها و بکارگیری آنها انجام دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی محصولات و برندهای برتر ایرانی را در بازارهای دنیا ببینیم.

رییس‌جمهور تاکید کرد: بنیاد ملی نخبگان باید تلاش کند صدای نخبگان را به گوش مسئولین رسانده و اولویت‌های کشور را به گوش نخبگان برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار