کد خبر: 681963
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
دبير كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
حجت‌الاسلام‌ و المسلمين سليمي گفت: به نظر مي‌رسد بايد هر چه سريع‌تر وضعيت وزارت علوم سامان پيدا كند و معطل كردن اين مسئله قطعا به هيچ وجه به مصلحت دانشگاه، دانشجو و بحث علم و فناوري كشور نيست.

دولت بايد سريع‌تر وزير پيشنهادي علوم را معرفي كندجوان‌آنلاين: حجت‌الاسلام ‌و المسلمين عليرضا سليمي، دبير كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با تاکید بر ضرورت معرفی هر چه زودتر گزینه پیشنهادی وزارت علوم از سوی دولت اظهار داشت: به نظر مي‌رسد بايد هر چه سريع‌تر وضعيت وزارت علوم سامان پيدا كند و معطل كردن اين مسئله قطعا به هيچ وجه به مصلحت دانشگاه، دانشجو و بحث علم و فناوري كشور نيست.

 
سليمي افزود: اعضاي هيئت‌هاي علمي دانشگاه هم از وضعيت بلاتكليفي وزارت علوم رضايت ندارند و در واقع امروز دانشگاه‌ها به صورت جدي چشم‌به راه معرفي وزير هستند تا با قطعيت مسير خود را ادامه دهند. اين حالت برزخي كه وجود دارد و مشخص نيست چه كسي وزير و چه كسي معاون است؟ اين وضعيت باعث مي‌شود در تصميم‌گيري‌هاي اين مجموعه خلل وارد شود.
 
 
وي با تاکید بر اینکه توانمندی بر مسائل علمی کشور و همچنین داشتن تجربه کافی در محیط دانشگاهی لازمه عهده داری مسئولیت وزارت علوم است٬ تصریح کرد: مدیریت در دانشگاه نیازمند توانمندی علمی است؛ چرخ كشور بر محور علم و فناوري مي‌چرخد و بايد فردي با اين ويژگي‌ها به مجلس معرفي شود و در اين صورت مجلس آمادگي كامل دارد تا هر چه سريع‌تر در اين خصوص تعيين تكليف كند.    
 
 
دبير كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در خصوص انتظار مجلس از معرفي وزير پيشنهادي علوم از سوي دولت گفت: قطعا وزيري علومي كه از سوي دولت پيشنهاد مي‌شود بايد فردي بي‌حاشيه، داراي برنامه و توانمند از جنس وزارت علوم باشد. همچنين نبايد سابقه حضور در فتنه داشته باشد و بلكه با فتنه فاصله‌گذاري كرده باشد.
 
 
سليمي ادامه داد: تراز وزير پيشنهادي بايد در حد تراز وزارت علوم باشد. در حال حاضر سرپرستي وزارت علوم را آقاي نجفي برعهده دارد و بايد گفت او داراي مدرك فوق ليسانس است، در حالي ما در كشور افراد با تحصيلات دكترا بسيار داريم. علاوه بر موضوع تحصيلات، آقاي نجفي خودشان اعلام كردند بيمار هستند و اصلا به همين دليل در ميراث فرهنگي استعفا دادند به همين دليل به نظر مي‌رسد كه وضعيت آقاي نجفي به عنوان سرپرست وزرات علوم مبهم است.
 
 
 
وي يادآور شد: اختيار با آقاي رئيس جمهور است و متاسفانه تا امروز با مجلس هنوز هيچ‌گونه مشورتي نشده است، چرا كه تعامل ميان دولت و مجلس بايد در همين مسئله خود را نشان مي‌داد و به اين ترتيب به نظر مي‌رسد موضوع تعامل هم  شعاري بيش نيست.  برخي از آقايان تعامل را به اين معنا مي‌دانند كه مجلس سكوت كند و آنها هر كاري دوست داشتند انجام دهند، قطعا اين تعامل نيست و مجلس بايد به وظيفه خود عمل كند و اگر دولت فرد بي‌حاشيه‌ و با برنامه‌اي را به مجلس معرفي كند، قطعا مجلس نيز استقبال خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار