کد خبر: 681913
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
با توجه به کمبود منابع آبی در کشور و بحران آب، بنا به مصالح ملی، کشاورزان از برنامه‌ریزی برای کشت محصولات با نیاز آبی بالا پرهیز کنند.

علی محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر در زنجان با عنوان کردنن مطلب فوق گفت: هندوانه از جمله محصولات با نیاز آبی بالا به شمار می‌رود که در طول کشت و تولید آن آب فراوانی مصرف می‌ِشود که در شرایط فعلی باید به تولید محصولات دیگر توجه شده و از کشت این محصول خودداری شود. وی عنوان کرد: کشاورزان بهتر است در راستای کشت محصولات با نیاز آبی کمتر کشت محصول استراتژیک گندم را که از امتیاز خرید تضمینی و سایر تسهیلات و حمایت‌ها برخوردار است، در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه هم‌زمان با آغاز فصل زراعی جدید کشت محصولات پاییزه از جمله گندم نیز در شهرستان ابهر آغاز شده است، بیان کرد: در حال حاضر بذر گندم فرآوری شده موجود در بین کشاورزان ابهری توزیع شده و درصدد تامین بذر بیشتری هستیم.

محمدی با بیان اینکه بذر محصول جو نیز هم‌اکنون در حال توزیع در بین کشاورزان شهرستان ابهر است، تاکید کرد: از آنجایی که از نظر تقویم زراعی فرصت زیادی تا پایان زمان کشت باقی نمانده به کشاورزان توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به کشت گندم و جو اقدام کنند.

محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال زراعی جدید کشاورزان با استفاده از تسهیلات بانکی بیش از 60 دستگاه انواع تراکتور و ادوات کشاورزی خریداری کرده‌اند این امر می‌تواند در بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون و تسهیل در کشت و زرع بسیار موثر باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار