کد خبر: 681909
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان، جانبازان و سالمندان و لزوم مناسب سازی ادارات، بانک ها و اماکن عمومی برای تردد آسان این اقشار از جامعه تاکید کرد.

 مهدی زندیه وکیلی گفت: در حال حاضر قوانین مناسب سازی محیطی در بسیاری از بانک ها و دستگاه های دولتی در نقاط مختلف استان رعایت نشده و سازه این بناها به شکلی ساخته شده است که امکان تردد معلولان و جانبازان در آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی باید در ایجاد معبر ویلچر رو و ساخت آسانسور اقدام کنند و موانع معماری برای گروه های خاص و کم توان را برطرف کنند.
این مسئول بیان کرد: مدیران دستگاه های دولتی از محل اعتبارات تعمیر و تجهیز دستگاه خود باید به مناسب سازی فضا اقدام کنند و در صورت نیاز به اعتبارات بیشتر فرمانداران باید از آنها حمایت کنند.
وی ادامه داد: برابر قانون شهرداری ها از صدور پروانه پایان کار برای آن تعداد از ساختمان ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند منع شده اند. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: هیچ کدام از خیابان های شهرستان های استان به خصوص کلانشهر اراک برای تردد معلولان، جانبازان و سالمندان مناسب نیست بنابراین شهرداری ها باید به با برنامه ریزی های مدون و به کارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده در راستای مناسب سازی فضای شهری برای استفاده از این اقشار جامعه گام بردارند.
وی یادآور شد: قانون مناسب سازی فضای شهری 10 سال پیش تصویب و به تمام دستگاه های دولتی به خصوص شهرداری ها ابلاغ شده است اما متاسفانه اقدامات انجام شده در این حوزه در استان رضایت بخش نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار