کد خبر: 681900
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان از بحرانی شدن وضعیت کمبود آب در استان خبر داد.

محمدباقر حیدری با بیان اینکه حجم کل ریزشها در شهریور ماه سال آبی 93-92 بالغ بر 550 میلیون متر مکعب برآورد شده که معادل 5/2 میلیمتر بارندگی است گفت: وضعیت تولید آب و منابع آبی در استان هرمزگان با تغییرات گسترده ای رو به رو شده بطوری که چاههای روستایی افت شدید پیدا کرده است و این استان با چالش جدی در امر تامین آب برای کشاورزی و شرب مواجه شده است.

وی افزود: مقدار بارندگی از ابتدای سال آبی معادل 6 میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی در مقایسه با میانگین دوره مشابه 33 ساله (2 میلیمتر ) بیش از 14 درصد افزایش و در مقایسه با میانگین دوره مشابه سال گذشته (9 میلیمتر ) بیش از 19 درصد افزایش نشان می دهد.

حیدری ادامه داد : تغییرات سطح آب دشتهای مختلف استان و مقایسه آنها نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد که بیشترین کاهش سطح آب نسبت به ابتدای اندازه گیری ها برابر با 34/85 متر مربوط به دشت فارغان می باشد.

وی افزود: کاهش روند افت سطح آبهای زیرزمینی مخاطراتی نظیر کاهش حجم مخازن آب زیرزمینی، کاهش آبدهی، خشک شدن چاهها و قنوات، نشست زمین و تخریب منابع زیرزمینی، هجوم آب شور، تنزل و تخریب کیفیت آب شیرین و انتشار و پخش آلودگی ها را به دنبال دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار