کد خبر: 681895
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: وزارت کشور سوابق ورود غیرمجاز نیروهای پاکستانی به داخل مرزهای ایران را به وزارت امور خارجه ارائه کرده است و انکار پاکستانی ها در این ارتباط قابل قبول نیست.
مهر، سردار سرتیپ حسین ذوالفقاری در جمع خبرنگاران اشاره به اینکه به موقع و درهمان مراحل اولیه موضوع ورود نیروهای پاکستانی به داخل کشور را به وزارت امور خارجه اعلام کرده ایم،افزود: مستندات مورد نیاز برای اثبات موضوع را به وزارت امور خارجه ارایه کرده ایم اما دولت پاکستان این مسئله را انکار می کند که انکار آنها درست نیست.

وی تاکید کرد: آنها به صراحت می گویند در مرزهای خود با مشکلاتی رو به رو هستند و به این دلیل خواهان استقرار نیروهای بیشتر درمناطقی که گروه های تروریستی در آنها فعال هستند هستیم هر چند که مقامات دولت پاکستان بارها در ملاقات هایی که با مسئولان ایرانی داشته اند قول دادند که این مسئله را حل کنند اما تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه گروهک جیش العدل با حمله به یک پاسگاه مرزی و درگیری شدید با نیروهای مستقر در این پاسگاه کوشید آن را تصرف کند،اظهار داشت: خوشبختانه با هوشیاری و مقاومت سرسختانه نیروهای مستقر در این پاسگاه،گروهک جیش العدل موفق به تصرف آن نشد.

ورود غیرمجاز نیروهای پاکستانی به کشور

ذوالفقاری با بیان اینکه نیروهای مرزبانی کشور همواره در بالاترین سطح آمادگی قراردارند از ورود نیروهای پاکستانی به داخل کشور و درگیر شدن نیروهای مرزبانی با این افراد خبرداد و افزود:نیروهای مرزبانی پاکستان در دیدار با طرف ایرانی قبول کردند که وارد خاک ایران شدند و مدعی شدند که این اتفاق درپی عملیات تعقیب وگریز با تروریست ها رخ داده است درحالی که براساس مستندات موجود،این افراد که یکی ازآنها به وسیله نیروهای مرزبانی کشته شده است درتاریکی شب و با لباس سیاه قصد ورود به کشور را داشته که با واکنش نیروهای مرزبانی رو به رو شده اند و ادعای پاکستانی ها در این زمینه که آنها مرزبان بوده اند قابل قبول نیست.

ارایه آموزش های تخصصی به مرزبانان

فرمانده سابق مرزبانی ناجا،با بیان اینکه برای حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تربیت مرزبان متخصص ضروری است گفت:در این راستا برنامه های مدون و ویژه آموزشی به مرزبانان ارائه می شود. اگر  این آموشها نبود،میزان حملات و فعالیت هایی که علیه جمهوری اسالی ایران در مرزها می شد چندین برابر وضعیت فعلی بود. اینک شاهد آن هستیم که با وجود تهدیدهای مختلف در اطراف مرزهای کشور،امنیت خوبی وجود دارد که این امنیت مرهون نیروهای آموزش دیده در مرزبانی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه از استقرار واحدهای پایگاهی در 70 درصد از مرزهای کشور به سمت دریا خبر داد و اظهار داشت:در بخش سراوان نیز این فعالیت در حال انجام است که بزودی با تکمیل شدن آن شاهد افزایش امنیت در منطقه خواهیم بود.

به گفته وی،برخی گروه های مسلح و چریک تروریست که در داخل کشور حضور ندارند به صورت پراکنده و کور اقدام به انجام حملات تروریستی می کنند که درصدد هستیم با افزایش توان خود با این اقدام آن ها مقابله کنیم.

انهدام دو گروه انتحاری قبل از ورود به کشور

این مقام امنیتی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 24 گروه تروریستی به منظور انجام فعالیت های انتحاری شناسایی شده اند گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی نیروهای اطلاعاتی در خارج کشور، دو گروه از این تروریست ها قبل از اینکه بتوانند به داخل کشور ورود کنند شناسایی و از ورودشان به کشور جلوگیری شد و این گروه ها منهدم شدند.

وی با اشاره به اینکه عده ای از هواداران داعش تلاش می کنند با روش های مختلف خود را به عراق و سوریه برسانند،خاطرنشان کرد: تعداد این افراد کم است و به صورت سازماندهی شده عمل نمی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار