کد خبر: 681812
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
يك فعال كارگري پرداخت دستمزد به ريال را يكي از چالش‌هاي بازار كار كشور برشمرد و بر لزوم اصلاح و بازنگري و تدوين قوانين و مقررات لازم براي تقويت اشتغال تأكيد كرد.
عبدالله مختاري در گفت وگو با ايسنا، در بررسي مهم‌ترين علل بيكاري جوانان گفت: شخصاً معتقدم كه كار در كشور هست، ولي همت كار نيست. البته بعضاً با كمبود قوانين و مقررات مواجهيم و يكسري قوانين و مقررات نياز است كه اصلاح و بازنگري يا تدوين و وضع شود تا به كمك بازار كار بيايد.
وي ادامه داد: قانون بهبود فضاي كسب و كار چندين سال است كه تدوين شده و به مجلس رفته است، ولي آيين‌نامه‌هاي آن در دولت يازدهم به تصويب رسيد تا راه براي اجرايي شدن آن باز شود.
مختاري با اشاره به مشكل نظام پرداخت حقوق و دستمزد در كشور خاطرنشان كرد: در حالي كه در بسياري از كشورها از جمله همسايگان ما پرداخت دستمزد نيروي كار به دلار است. در ايران حقوق و دستمزدها به ريال پرداخت مي‌شود به عبارتي كارگر ايراني به ريال حقوق مي‌گيرد، ولي خرج و مخارجش به دلار است و همين مسئله يكي از تناقضات و چالش‌هاي بازار كار كشور به شمار مي‌رود.
اين فعال كارگري در پايان با بيان اينكه بازار كار كشور بايد از دست اتباع بيگانه خارج شود، گفت: مسئولان امر با اتخاذ سياست‌هاي منطقي و صحيح نيروي كار را به سمت فرصت‌هاي شغلي جديد سوق دهند و به بهبود فضاي كسب و كار در كشور كمك كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
hassan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
الحق و الانصاف درست گفته است حقوق دریافتی به ریال اما خرید اجناس و خدمات به دلار
مسولین باید فکر و راهکار اساسی برای این مشکل بزرگ پیدا کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
0
0
کارگر ایرانی تنبل است اگر افغانی ها نبودند تا حالا یه ساختمان هم ساخته نشده بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار