کد خبر: 681774
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
فيلم سينمايي «بلوك 9 خروجي 2» از جمله آثار سينمايي كه تاكنون موفق به دريافت پروانه نمايش نشده است، در خانه هنرمندان به نمايش درمي‌آيد.
فيلم سينمايي «بلوك 9 خروجي 2» از جمله آثار سينمايي كه تاكنون موفق به دريافت پروانه نمايش نشده است، در خانه هنرمندان به نمايش درمي‌آيد.
«بلوك 9 خروجي 2» ساخته عليرضا اميني كه با نگاهي كاملاً سياه‌نمايانه اتفاقات پيش روي يك خانواده ايراني را به نمايش مي‌گذارد حتي مجوز نمايش در جشنواره فجر سال قبل را هم به دست نياورده بود اما حالا در اقدامي عجيب اين فيلم بناست در سينماتك خانه هنرمندان به نمايش درآيد!
شصت و هشتمين برنامه سينماتك خانه هنرمندان ايران كه امروز برگزار مي‌شود به نمايش فيلم «بلوك 9 خروجي 2» اختصاص يافته است. اين فيلم به واسطه موضوع و تمي كه ناامني، فضاي پر سوءتفاهم خانواده و بحث خيانت‌هاي زناشويي را به تصوير مي‌كشد در زمره تلخ‌ترين آثار وطني قرار مي‌گيرد.

   ژستي با نام تلخي بي‌پايان
البته تلخي فيلم نه به سبب پيشبرد رابطه علت و معلولي اتفاقات كه بيشتر نگره‌اي است كاملاً هدفمند كه قصد القاي اين باور را به مخاطب دارد كه اميد از زندگي ايرانيان رخت بربسته و به جايش نوميدي و رخوت است كه جاي گرفته!
كارگردان اثر كوشيده فيلمش را منطبق با الگوي سياه‌نمايي موردپسند جشنواره‌هاي فرنگي بسازد بلكه در آن سوي آب‌ها نامي براي خود دست و پا كند اما جالب اينكه فيلم حضور جشنواره‌اي خاصي هم نداشته است.
 
  آيا اين نوعي دهان كجي نيست؟
حالا اينكه اين فيلم با كدام مجوز صلاحيت نمايش در كانون فيلمي را پيدا كرده كه ورود به آن براي عموم با پرداخت هزينه عضويت آزاد است، پرسشي است كه يقينا مسئولان خانه هنرمندان بايد به آن پاسخ دهند. آيا نمايش فيلمي كه مجوز نمايش ندارد در مركزي عمومي به نوعي دهان كجي به متولي اصلي سينمايي كشور يعني سازمان سينمايي نيست؟

   ظن خيانت است كه اوضاع را آشفته مي‌كند
«بلوك 9 خروجي 2» كه از حضور بازيگراني نظير امير جعفري‌، پانته‌آ بهرام، حميدرضا آذرنگ، الهام كردا و شبنم مقدمي‌ سود مي‌برد حكايت زن و شوهري(با بازي امير جعفري و پانته‌آ بهرام) را روايت مي‌كند كه چندسال از جدايي‌شان مي‌گذرد اما براي بهبود و سلامت روحي دخترشان به مسافرت مي‌روند. اين در شرايطي است كه هر دو نفر يعني هم زن و هم مرد مجدداً ازدواج كرده‌اند و همراه شدن مجدد اين دو، شك همسر تازه زن(با بازي حميدرضا آذرنگ) را برمي‌انگيزد و ظن خيانت است كه اوضاع را به شدت آشفته مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار