کد خبر: 681607
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
حسين شيخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
شيخ‌الاسلام گفت: صدور اين حكم خطاست و خداي ناكرده اجراي آن باعث ايجاد يك شكاف جدي در داخل عربستان و منطقه خواهد شد. ممكن است از اين شكاف اسرائيل و امريكا بهره ببرند اما حتما آل‌‌‌سعودي در اين زمينه ضرر خواهد كرد.

صدور حكم اعدام شيخ نمر ظالمانه استجوان‌آنلاين: حسين شيخ‌الاسلام، معاون امور بين‌الملل رئيس مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص صدور حکم اعدام شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان اظهار داشت: ابتدا بايد گفت اين حكم ظالمانه و نامناسب است، كشوري كه احكام قضايي را بر مبناي شريعت صادر و اجرا مي‌كند، چنين حكم ظالمانه‌اي را براي كسي از روي خيرخواهي عقايدش را بيان كرده، صادر نمي‌كند.


شيخ‌الاسلام ادامه داد: براي بيان عقايد كسي را به دادگاه نمي‌كشانند، علي‌الخصوص اينكه عقايد شيخ‌ نمر از روي خير‌خواهي براي مردم عربستان و استقرار صلح، ثبات و پايداري در اين كشور بوده است. متاسفانه از زماني كه داعش توسط جناح خاصي در عربستان توليد شد و مشخصا آقاي بندربن سلطان خط اسرائيلي و امريكايي در داخل عربستان در ايجاد داعش است و اين مسئله بر كسي هم پوشيده نيست، اين جناح در پي ايجاد جنگ ميان شيعه و سني بود.

 
وي تصريح كرد: آنها با تصور اينكه مي‌توانند جنگ شيعه و سني را در منطقه شعله‌ور كنند، داعش را به وجود آوردند و براي آن سرمايه‌هاي هنگفتي چون اسلحه، مواد منفجره و تروريست هزينه كردند. در واقع همين جناح اكنون قضيه‌ي شيخ نمر را ايجاد كرده است و صدور اين حكم در همان خط پيش مي‌رود.
 
 
 
معاون امور بين‌الملل رئيس مجلس افزود: اميدوارم همچنان كه قضيه‌ي داعش كه گريبانگير عربستان شده است و اصلا به اشتباه وارد آن جريان شدند، مجددا اين اشتباه را تكرار نكنند، چون صدور حكم اعدام شيخ نمر خطاست و خداي ناكرده اجراي آن باعث ايجاد يك شكاف جدي در داخل عربستان و منطقه خواهد شد. ممكن است از اين شكاف اسرائيل و امريكا بهره ببرند اما حتما آل‌‌‌سعودي در اين زمينه ضرر خواهد كرد.
 
 
وي در پايان يادآور شد: بعيد به نظر مي‌رسد اين حكم  اجرا شود؛ چرا كه اجراي اين حكم به نفع عربستان نيست.  اين جناحي كه در داخل عربستان داعش را ايجاد كرد و اين جناح تصور مي‌كند درگيري ميان شيعه و سني راه نجات شاهنشاهي عربستان است،‌در حالي كه اينگونه نيست. اميدوارم در حاكميت عربستان عقلايي كه وجود دارند بر افرادي كه درصدد ايجاد فتنه هستند، برتري پيدا كنند و در واقع حرف آن‌ عقلا خريدار بيشتري پيدا كند تا جلوي اين توطئه گرفته شود.
 
 
 
دادگاه جنایی ریاض پایتخت عربستان چهارشنبه هفته گذشته حکم اعدام تعزیری شیخ نمر باقر النمر روحانی بارز شیعه عربستان را به ‌اتهام توهین به نظام آل‌سعود، تحریک مردم علیه نظام، شرکت در اعتراضات و حمایت از انقلاب مردم بحرین، صادر کرد.
 
 
آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستانی كه در جهت احياي دين فعاليت‌هاي بسياري انجام داده است، با انتقاد از رژیم آل‌سعود، خواستار آزادی بیان و انجام تغییرات سیاسی در این کشور برای دادن نقش بیشتر به مردم در حاکمیت است.
 
 
نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال 2012 با تعقیب خودروی آیت‌الله شیخ نمر، به‌طرف وی تیراندازی و او را با گلوله جنگی مجروح کردند.
 
 
نیروهای امنیتی عربستان همچنین روز چهارشنبه برادر شیخ نمر النمر را به ‌اتهام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تصویر برداری از دادگاه برادرش بازداشت کرده‌اند و هنوز از سرنوشت برادر شیخ النمر گزارشی در دست نیست.

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار