مهر:
سیدحمید کلانتری با تاکید بر اینکه بازاریابی و برندسازی مشکل عمده تعاونی
های کشور است گفت: برخوردار نبودن تعاونی های کشور از ویترین مناسب و قوی
برای ارائه تولیدات خود، مشکل عمده در توسعه صادرات، بازاریابی و برندسازی
محصولات این بخش به شمار می رود.
معاون وزیر کار اظهارداشت: همچنین محصولات تعاونی ها فاقد بسته بندی خوب و استانداردهای جهانی برای صدور کالا به دیگر کشورها است.
کلانتری
از توسعه بازار، صادرات و برندسازی به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف 7
گانه وزارت تعاون، کار و رفاه نام برد و ادامه داد: باید علاوه بر کیفیت
بالای محصول، نسبت به بسته بندی مناسب برای عرضه خوب و شکیل محصولات اقدام
شود.
وی با تاکید بر اینکه کیفیت بهترین تبلیغ محصولات است گفت:
برای حضور پُر رنگ در چرخه بازار و صدور محصول به بازارهای دیگر به صرف
هزینه و پول برای عرضه کالاها و تبلیغات نیاز است.
این مقام مسئول
در وزارت کار عقب ماندن از عرصه تبلیغات و بهبود بخشی عرضه کالاها را عاملی
در عقب ماندگی از رقابت در بازارهای اقتصادی دنیا اعلام کرد و افزود: برای
بقا در بازارهای جهانی، لازم است تعاونی های کشور هزینه صرف تبلیغات کنند.
کلانتری
توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، توسعه مدیریت و توانمندسازی تعاونی ها، تقویت
همکاری شبکه ای، تامین مشوق ها و تامین مالی و تامین نظارت را برنامه های
امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون دانست.
وی
ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این برنامه ها زمینه تقویت و کارآمدی
تعاونی های کشور به عنوان اصلی ترین برنامه بخش تعاون وزارت تعاون، کار و
رفاه اجتماعی محقق شود.
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه با اشاره به
درگیر بودن تعاونی های کشور با مشکلات درون و برون مجموعه ای گفت: ستاد
حمایت و توسعه تعاونی ها به ریاست استانداران تشکیل می شود.
وی
شناسایی مشکلات و رفع آن با کمک و حمایت مسئولان ذیربط را از جمله اهداف
تشکیل این ستاد برشمرد و گفت: ظرفیت کارآمدی تعاونی ها و احیای این بخش از
طریق این ستاد پیگیری خواهد شد.
کلانتری گفت: سیاستگذاران و مدیران
اجرایی در گذشته با وجود وعده های تبلیغاتی، توجه و حمایت لازم از بخش
تعاون را نداشته اند. در سیاست جدید وزارت تعاون، کار و رفاه به دور از
هرگونه تبلیغات، تمامی اقدامات برای خروج از این بحران تعاونی ها در دستور
کار قرار دارد.