کد خبر: 681590
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه دور سوم قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی از یک ماه دیگر آغاز می شود،گفت:تولید و مصرف آب در تهران سر به سر است و این نشان می دهد که اگر باران نبارد و مصرف مدیریت نشود از وضعیت زرد وارد وضعیت قرمز می شویم.
فارس: سید رسول باقری در پاسخ به اینکه با توجه به پایان فصل گرم سال آیا همچنان با مشترکان پرمصرف آب برخورد می‌شود، گفت:هر 45 روز یک بار قرائت دوره ای کنتورها انجام می شود، بنابراین بعد از مدت اعلام شده ما مجددا با مشترکانی که قبلا به آنها تذکر داده شد برخورد خواهیم کرد.

وی به قطع موقت انشعاب مشترکان پرمصرف بالای ٥٠ متر مکعب در مرداد و شهریورماه اشاره کرد و تاکید کرد: درصدد هستیم با مشترکانی که بیش از ٣٠ و ٤٠ متر مکعب آب در ماه مصرف می‌کنند برخورد کنیم.

باقری به اظهارات معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم که پیگیریهای دولت و وزارت نیرو برای دریافت مجوز قانونی برای برخورد با مشترکان پرمصرف و جریمه آنها هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: به هر حال شرکت آبفا هر 45 روز یک بار وضعیت مصرف آب را کنترل می کند و اگر چنانچه مشترکی الگوی مصرف را که فعلا 50 متر مکعب به ازاء هر مشترک در ماه است را رعایت نکند کنتور آب آن مشترک از ساعت 9 صبح تا 16 پلمب می شود.

باقری با اشاره به اینکه 6 شرکت و 19 ناحیه عملیات قطع آب را انجام می دهند، خاطرنشان کرد:ب ه هر حال از حدود یک ماه دیگر دور سوم قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی را آغاز می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قانونی برای قطع آب دارید یا خیر گفت:در آئین نامه‌ای که وجود دارد به این موضوع اشاره و تاکید شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تهران هنوز هم در وضعیت زرد آبی قرار دارد، گفت: در صورتی که باران نبارد وضعیت پیچیده‌تر می‌شود. تهران فعلا در وضعیت زرد قرار دارد به این معنا که مصرف و تولید آب سر به سر است.

باقری در مورد اقدامات شرکت آب و فاضلاب درباره مدیریت منابع آبی و مصرف، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقدامات محیطی با شهرداری و صدا و سیما قصد داریم تا از محیط نماز جمعه نیز برای مدیریت مصرف آب استفاده کنیم.

وی افزود: در شش ماه نخست سال از مشترکان خواستیم تا ٢٠ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اما تنها پنج تا شش درصد صرفه‌جویی توسط مردم صورت گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار