کد خبر: 681584
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
رهبر جریان صدر، کسب رأی اعتماد مجلس را به وزیر دفاع و وزیر کشور جدید تبریک گفت.
العالم: "مقتدی صدر" روز یک شنبه با انتشار بیانیه ای، کسب رأی اعتماد مجلس توسط دو وزیر کشور و دفاع را گام مهم دیگری در جهت بهبود اوضاع سیاسی، امنیتی و خدمات رسانی به مردم عراق دانست و گفت: امیدوارم این دستاورد دولت، راه را به روی آزادی استان های غصب شده، باز کند تا قدرت ارتش عراق و دیگر دستگاه های امنیتی کشور، به رخ جهان کشیده شود.

مقتدا صدر در این بیانیه از همه جریان هایی که در عرصه دفاع از کشور فعال هستند خواست، اراضی اشغال شده از چنگ اشغالگران را در اسرع وقت به ارتش و پلیس عراق تحویل دهند تا ارتش و پلیس بتوانند آن اراضی را حفظ کرده و خدمت گذاری به مردم را به دور از هرگونه طائفه گری و تفکر پست حزبی، از سرگیرند.

وی افزود: وزارت کشور و وزارت دفاع نیز وظیفه دارند هرگونه اشغالگری را از عراق دور کنند و نگذارند اشغالگران، زمام امور عراق را به دست گیرند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت محترم شمردن حاکمیت عراق، تاکید کرد: عراق، به هیچ یک از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی بیگانگان اجازه دخالت در این کشور را نخواهد داد، به ویژه که عراقی ها، خودشان قادر هستند کشور خود را آزاد کرده، پرونده تروریسم را با همکاری و همبستگی با یکدیگر، ببندند.

پارلمان عراق، شنبه شب، به محمد سالم، نامزد فراکسیون بدر به عنوان وزیر کشور و خالد العبیدی نامزد ائتلاف متحدون، به عنوان وزیر دفاع، رأی اعتماد داد.

بقیه اعضای کابینه حیدر العبادی نخست وزیر عراق، یک ماه پیش، از پارلمان، رأی اعتماد گرفته بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار