کد خبر: 681233
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
محمد خزايي:
يك هنرمند و مدرس عرصه طراحي و گرافيك گفت: توانايي هنرمندان و نويسندگان ايراني از كشورهايي كه خود را سردمدار ساخت گيم مي‌دانند، اگر بيشتر نباشد، كمتر نيست.
محمد خزايي، هنرمند و مدرس عرصه طراحي و گرافيك درآستانه برگزاري چهارمين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران، با اشاره به اهميت هنر گرافيك و طراحي در ساخت گيم گفت: كليد حضور فرهنگ ايراني در بازي‌هاي رايانه‌اي در دستان هنرمندان برجسته ايراني است و ما بايد نقش اين هنرمندان را در توسعه اين صنعت جدي بگيريم. بازي‌هاي ايراني در صورتي جهاني خواهد شد كه طراحي فضا و مراحل مختلف آن براي اغلب علاقه‌مندان گيم جذاب باشد و براي تحقق اين هدف ما نيازمند هنر گرافيك، تصويرگري و داستان‌نويسي هستيم.  وي افزود: هنر گرافيك يك هنر تزئيني است، با نيم‌نگاهي به پيرامون‌ خود متوجه اهميت اين هنر در زندگي مي‌شويم، مثلاً ديوار مقابل ما، كاشي‌ها، طراحي پيراهن همه و همه تأييد‌كننده اين موضوع است كه چقدر ما با اين هنر تزئيني هماهنگ هستيم و تصور زندگي بدون اين تزئينات برايمان سخت است.  
خزايي كليد حضور فرهنگ ايراني را در دستان هنرمندان گرافيك عنوان كرد و يادآور شد: هنرمندان ايراني از يك سو با موتيف‌ها و نقش‌مايه‌هاي تزئيني مي‌توانند در گيم‌ها فضاي ايراني ايجاد كنند و از سوي ديگر نويسندگان مي‌توانند قصه‌هاي جذابي با الهام از فرهنگ ايراني كه گنجينه عظيم هنري را در خود پنهان كرده است بنويسند؛ اما متأسفانه از اين ظرفيت‌ها استفاده درستي نمي‌شود.  اين هنرمند بيان كرد كه بازي‌هاي ايراني هم بايد قصه‌هاي قوي و مخاطب‌پسندي داشته باشند و هم با گرافيك بالا مخاطب را وارد فضاي بازي كنند. اگر اين دو اتفاق در صنعت گيم ايران نيفتد مخاطب از فرآورده‌هاي اين حوزه روي‌گردان خواهد شد.  وي ادامه داد: توانايي هنرمندان و نويسندگان ايراني از كشورهايي كه خود را سردمدار ساخت گيم مي‌دانند، اگر بيشتر نباشد، كمتر نيست. دانشجويان ما خيلي با‌انگيزه هستند اما تاكنون زمينه مساعدي براي فعاليت آنها فراهم نشده است.  خزايي در پايان تصريح كرد: حدود يك دهه گذشته كشورهايي چون بنگلادش و هند در زمينه انيميشن‌سازي توانمندي نداشتند. در حالي ‌كه ايران از كشورهاي پيشرفته در اين حوزه بود. اما امروز شاهد هستيم كه انيميشن در اين دو كشور چقدر رشد كرده است و كشور ما با وجود سابقه درخشان و تجربه درجا زده است، دليل اين اتفاق نيز روشن است چون به هنرمندان جوان ايراني توجه كافي نشده است يا آنكه اگر كسي در گوشه تنهايي كاري كرده به نسل جوان معرفي نشده است.  يادآور مي‌شود، آئين اختتاميه چهارمين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران 21 مهرماه در برج ميلاد برگزار مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار