کد خبر: 681053
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
ضرغامي، رئيس رسانه ملي در اجلاس «پيرغلامان حسيني»:
رئيـس سـازمـان صدا و سيما در مراسم اختتاميه دوازدهمين اجلاس بين‌المللي «پيرغلامان حسيني» كه شامگاه پنج‌شنبه 24 مهرماه در مصلاي امام خميني(ره) در شهر اهواز برگزار شد، نقش مداحان اهل بيت را به عنوان يك رسانه مستقل و پرنفوذ بسيار مهم دانست.
مسيح محمدي
رئيـس سـازمـان صدا و سيما در مراسم اختتاميه دوازدهمين اجلاس بين‌المللي «پيرغلامان حسيني» كه شامگاه پنج‌شنبه 24 مهرماه در مصلاي امام خميني(ره) در شهر اهواز برگزار شد، نقش مداحان اهل بيت را به عنوان يك رسانه مستقل و پرنفوذ بسيار مهم دانست.
عزت‌الله ضرغامي در اين مراسم ضمن تقدير از ستاد برگزاري اجلاس «پيرغلامان حسيني» در اهواز، سازمان‌ها و نهادهاي حمايت‌كننده اين رويداد فرهنگي - معنوي تصريح كرد: پير غلامان اهل بيت چشمان ما هستند و به درستي كه تجليل از پيرغلامان تجليل از خوبي‌هاست زيرا آنها به حق خادم اهل بيت هستند كه در مدح اهل بيت مي‌خوانند و هنرمندي مي‌كنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب دل‌ها را وصل مي‌كنند.
وي ادامه داد: شما موسپيدان كه چشم و چراغ ماييد، تربيت شده نسل به نسلي هستيد كه در دستگاه امام حسين (ع) بزرگ شده‌ايد و به همين دليل عرض ارادت من به شما كه با كهولت سن و با سخت‌ترين شرايط به اينجا آمديد، امري لازم و ضروري است. شما مداحان، شناسنامه ماييد و ملت ايران با شما عزيزان است كه شناخته مي‌شود. البته كه رهبر معظم انقلاب عبارت‌هاي بسيار ارزشمند و بلندي را براي شما مداحين عزيز به كار برده‌اند كه به قول ايشان و در يكي از تعبيرهايي كه مي‌فرمايند «شما مجاهدين في سبيل الله هستيد». ايشان در جايي ديگر فرمودند كه وقتي مداح روي منبر مداحي مي‌كند، مردم با تمام وجود از رهنمودهاي مداح استفاده مي‌كنند و اين وظيفه خطيري است كه شما مداحان به آن مشغول هستيد كه جاي بسي سپاس و قدرداني دارد.
رئيس رسانه ملي با اشاره به برگزاري دوازدهمين اجلاس بين‌المللي «پيرغلامان حسيني» ضمن قرائت آيه‌اي از سوره «زخرف» توضيح داد: به نظر من در اين روزگار كه رسانه‌ها نقش بسيار با اهميتي را ايفا مي‌كنند، مداحان اهل‌بيت به عنوان يك رسانه مستقل و پرنفوذ نقش بسيار پررنگي دارند. به طوري كه جريان منقبت‌خواني و مرثيه‌خواني اهل بيت امروزه به عنوان يك رسانه تأثيرگذار و گسترده مطرح شده است.
ضرغامي در ادامه سخنان خود يادآور شد: در دهه محرم ما مي‌بينيم كه همه مي‌آيند، استثنايي هم در اين مورد وجود ندارد و اتفاقاً خيلي‌ها به اين مجالس آمدند و در اين مجالس بود كه متحول شدند. اين راه، راه نوراني و پربركتي است. بنابراين دستگاه امام حسين(ع) خوان گسترده‌اي است كه همه در آن جمع مي‌شوند و ما مي‌بينيم همه جور آدمي در آن اشك مي‌ريزند و متحول مي‌شوند.
وي با بيان اينكه در چند سال اخير آگاهي مردم به مراتب بيشتر از گذشته شده است، ادامه داد: اصولاً بسياري هستند كه سعي در ايجاد فتنه ميان مردم دارند، اما مطمئن باشيد در فتنه اگر همه نگاه‌ها به سمت رهبري عادل باشد، هيچ مشكلي پيش نمي‌آيد. ما فتنه‌هاي بسيار بزرگي را در كشورهاي منطقه ديده‌ايم كه چقدر ضايعات و تلفات ايجاد كردند.
در كشور ما هم دشمن مي‌خواست فتنه ايجاد كند و هر گونه يارگيري كرد تا در اين فتنه موفق باشد و اتفاقاً آدم‌هايي كه ما از آنها توقع نداشتيم، آمدند در اين فتنه حضور پيدا كردند. حتي از روحانيون نيز يارگيري كردند و آنها در زمين دشمن بازي كردند كه حتي مقام معظم رهبري فرمودند لااقل راه خود را با دشمن جدا كنيد و با آنها مرزبندي داشته باشيد.
وي افزود: بهترين تشكيلات براي تفهيم درست مقاومت و ايستادگي، مجالس روضه امام حسين(ع) است و اين شما مداحان هستيد كه به فرموده رهبر معظم انقلاب با انتخاب اشعار خوب و پرمحتوا مردم را هدايت مي‌كنيد. مطمئن باشيد كسي كه در اين مجالس عزا مي‌آيد، دل در گرو خارجي نمي‌گذارد و هرگز اسير توطئه‌ها نخواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار