کد خبر: 681009
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه عنوان كرد
ايران آماده بازديد گزارشگر حقوق بشر از زندان‌هاي خود است. در سال‌هاي اخير گزارشگر سازمان ملل در كشورمان به درخواست كشورهايي چون انگليس و امريكا تعيين شده در حالي كه حقوق بشر اين كشورها مفتضح است.
به گزارش ميزان، محمدجواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه پنج‌شنبه‌شب در برنامه ديروز، امروز، فردا با بيان اينكه جمهوري اسلامي موردي براي لاپوشاني و پنهانكاري ندارد، گفت: ما ضمن استقبال از سفر گزارشگر حقوق بشر به كشورمان، آمادگي فراهم كردن زمينه براي بررسي و بازديد وي از زندان‌ها را نيز داريم.
وي با اشاره به اين موضوع كه چرا گزارشگر ويژه براي ايران انتخاب شده در حالي كه جمهوري اسلامي، دموكرات‌ترين كشور منطقه است، افزود: معمولاً گزارشگران سازمان ملل به صورت نوبه‌اي در هر چهار سال تغيير مي‌كنند اما در چند سال گذشته شاهد اين تغيير در مورد ايران نبوده‌ايم ضمن آنكه گزارشگر ويژه حقوق بشر براي ايران به درخواست كشورهايي همچون انگليس، امريكا و كانادا تعيين شده در حالي كه وضعيت حقوق بشر در خود اين كشورها مفتضح است.
لاريجاني در بخشي از سخنانش يادآور شد: احمد شهيد با جمع‌آوري اطلاعات غلط از سايت‌هاي ضدانقلاب، عليه جمهوري اسلامي بيانيه صادر مي‌كند و اين در حالي است كه ما به طور منظم، مكتوب و قلم به قلم با استدلال به توضيح موارد مطرح شده پرداخته‌ايم. در حالي كه احمد شهيد با وصله و پينه كردن مطالب كذب به اتهام‌زني عليه جمهوري اسلامي مي‌پردازد و اين درحالي است كه ما مي‌گوييم اتهام وجود دارد اما اتهام غربال شده‌اي در اين زمينه موجود نيست.
   احمد شهيد مدافع سرسخت تروريست‌ها
وي با خطاب قرار دادن احمد شهيد به عنوان مدافع سرسخت تروريسم در كشورمان اظهار كرد: ايشان كساني را كه در عمليات‌هاي تروريستي شركت داشته و از منازلشان بمب، آر. پي. جي و اسلحه كشف شده و دست به ترور زده‌اند، مدافع حقوق بشر مي‌خواند. به علاوه مخالفت و توهين وي به احكام اسلام از جمله دلايل ديگر در
عدم ورود او به كشور بوده است و او حكم قصاص را كه بر اساس موازين اسلامي است، درست نمي‌داند در صورتي كه به او ارتباطي ندارد.
   ايران قوي‌ترين دموكراسي را در منطقه دارد
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تأكيد بر اين مهم كه جمهوري اسلامي امروز از نظر حقوق بشر در قوي‌ترين نقطه تاريخ قرار دارد، گفت: در ابتداي كار كه چهره انقلاب و جمهوري اسلامي آشكار نبود، افرادي سؤال مي‌كردند مگر اسلام مي‌تواند دموكراسي داشته باشد؟ كه امروز بعد از گذشت 35 سال همگان متوجه شده‌اند كه بزرگ‌ترين دموكراسي منطقه در ايران وجود دارد.
معاون بين‌الملل قوه قضائيه بر سيطره حكومت‌ها بر زندگي مردم در غرب اشاره كرد و گفت: تمامي فعاليت‌هاي روزمره مردم در غرب زير ذره‌بين حكومت‌هاست و عنوان حقوق بشر يك پرچم جاده صاف‌كن براي غرب به منظور تعرض آن به كشورهاي ديگر است كه تا كنون غرب از اين حربه با مكانيسم‌هايي همچون سازمان ملل استفاده كرده است، همچنين استفاده از مكانيسم‌هاي ذهن‌سازي كه شامل رسانه‌ها، لابي‌ها و تماس‌هاست، دومين حربه غرب در اين موارد به شمار مي‌رود.
   غرب از حقوق بشر استفاده ابزاري مي‌كند
لاريجاني مكانيسم محاصره‌اي را به عنوان يكي ديگر از حربه‌هاي غرب مطرح كرد و افزود: غرب با توجيه آن، استفاده از زور براي دفاع از حقوق بشر را مشروعيت مي‌بخشد كه اينها ظلمي بزرگ به حقوق بشر است چراكه حقوق بشر و مكانيسم‌هاي به كار گرفته شده براي آن، تأمين‌كننده سيطره غربي‌هاست. وي تحميل كردن مدل زندگي غربي را مهم‌ترين خواسته همراه با اجبار غربي‌ها از كشورهايي همچون ايران اعلام كرد و گفت: غربي‌ها مي‌گويند مدل زندگي معاصر غرب را تجربه كنيد در صورتي كه اين تضييع حق به شمار مي‌رود.
  حكم اعدام آيت‌الله نمر ضد موازين اسلام است
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در مورد صدور حكم اعدام براي آيت‌الله نمر از سوي دادگاهي در عربستان سعودي گفت: صدور چنين حكمي بسيار خطرناك و در عين حال، ضد موازين اسلام و شرع است. عربستان كه خود را كشوري اسلامي مي‌داند نبايد اقدام به صدور چنين احكامي كند.
معاون بين‌الملل قوه قضائيه با بيان اينكه آيت‌الله نمر خواستار حق تعيين سرنوشت مردم توسط خود آنان شده است، گفت: اين اقدام ايشان شايسته تقدير است و ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي صدور حكم اعدام را به شدت محكوم مي‌كند.
رئيس ستاد حقوق بشر قوه‌قضائيه همچنين در مورد ظهور گروه‌هاي تروريستي همچون داعش گفت: عاملي كه سبب سوق يافتن امريكايي‌ها به سمت توليد گروه‌هاي تروريستي با گرايش‌هاي اسلامي شده، جلوگيري از گسترش انقلاب اسلامي در منطقه است. لاريجاني، غرب را از گسترش اسلام و انقلابي كه در جمهوري اسلامي پديد آمده است، وحشت زده دانست و افزود: غرب براي جلوگيري از اين گسترش اقدام به توليد گروه‌هاي تروريستي با ريشه اسلام سلفي همچون طالبان، القاعده و داعش مي‌كند.
   اسلام سكولار، انقلاب مصر را شكست
وي با اشاره به تحولات و بيداري اسلامي در مصر گفت: مردم در كشور مصر به دنبال اسلام بودند اما متأسفانه با دو الگوي اسلام سلفي و سكولاريسم از سوي اخوان‌المسلمين مواجه شدند كه همين مورد باعث شكست انقلابشان شد. لاريجاني همچنين در مورد تحولات يمن گفت: اين تحولات نشان داد كه وقتي خواسته مردم مشترك باشد شيعه و سني در كنار هم براي دستيابي به آن خواسته متحد مي‌شوند و هيچ قدرتي نمي‌تواند در آن خللي ايجاد كند.
   اعتقادي به مذاكرات هسته‌اي ندارم
معاون بين‌الملل قوه‌قضائيه در مورد مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5 نيز گفت: همانطور كه رئيس‌جمهور اعلام كردند، اميدواري‌هاي زيادي براي به نتيجه رسيدن مذاكرات وجود دارد اما من اعتقادي به اينگونه مذاكره ندارم. وي افزود: بايد از دولت حمايت كرد و با تمام قدرت از تيم مذاكره‌كننده حمايت به عمل آورد تا به نتيجه دلخواه برسيم. امريكايي‌ها نيازمند سطحي از توفيق در مذاكرات هستند اما بعيد است در فاصله كوتاه باقيمانده به اين سطح از توفيق راضي شوند.
وي تئوري تمديد زمان مذاكرات را نادرست خواند و گفت: همانطور كه دولت نيز از تمديد مذاكرات براي زمان طولاني رضايت ندارد، به نظر من هم تمديد مذاكرات درست نيست.
محمدجواد لاريجاني همچنين از سخنان اخير رئيس‌جمهور كه همه افراد و جناح‌هاي سياسي را به رعايت قاعده بازي سياسي فراخواند، حمايت كرد و گفت: اين سخن آقاي روحاني، حرف حق و درستي است چون بازي سياسي قواعدي دارد و بايد رعايت شود و در همين چارچوب، دولت نيز بايد پذيراي نقد سازنده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار