کد خبر: 680837
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
معصومه طاهري
به نقل از مديركل شوراي فرهنگ عمومي كشور آمده بود؛ در حال حاضر بيش از 500 شبكه ماهواره‌اي در حال بمباران تبليغاتي جمهوري اسلامي هستند و دشمنان نظام 300 ميليارد دلار براي تشكيل و راه‌اندازي كليساهاي خانگي اعتبار داده‌اند كه متأسفانه تبليغات گسترده‌اي نيز دارند.

اين در حالي است كه يكي از مديران ارشد در جلسه‌اي عنوان كرده بود گستردگي شبكه‌هاي ماهواره به حدي نيست كه رسانه‌ها مطرح مي‌كنند و ميزان آن جزئي است! براين اساس در خبرها آمده بودكه دايره نفوذ ماهواره‌ها به مناطق روستايي و عشايري نيز رخنه كرده است و برخي به ‌راحتي اقدام به فروش ماهواره و ابزار جانبي آن مي‌كنند.

 در واقع سال‌ها قبل بود كه رهبر معظم انقلاب در سخنراني‌هاي‌شان مؤكداً خطاب به مسئولان و مديران تأكيد داشتند كه امروز ما در جنگ نرم قرار داريم و بايد مراقب حمله‌هاي نامحسوس دشمن باشيم، اما اين بار هم مثل هميشه آقايان مديران فرهنگي دير فهميدند و آن را جدي نگرفتند.

 آنچه مسلم است امروز براي غرب در اتاق‌هاي فكرشان، هجمه فرهنگي يك مشغله است كه با جديت براي آن برنامه‌ريزي و استراتژي دارند اما متأسفانه هنوز براي ما به صورت مشغله درنيامده است و تنها رهبر فرزانه انقلاب اسلامي است كه چون ديده‌بان آگاهي در عرصه فرهنگ هوشيارند و مدام نسبت به تهاجم فرهنگي دشمن توصيه دارند اما براي مسئولان و متوليان فرهنگي حساسيت جنگ نرم به خوبي احساس نشده است؛ در حالي ‌كه امروز بيشتر مشكلات جامعه ما ناشي از وقوع اين جنگ است.

وجود شبكه‌هاي ماهواره‌اي متعددي كه لحظه به لحظه در حال بمباران تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي هستند و صرف هزينه‌300‌ميليارد دلاري دشمنان براي تشكيل و راه‌اندازي كليساهاي خانگي در كشور نشان از هجمه وسيع غرب عليه ايران است كه تمام هم و غم‌شان  را مصروف نابودي انقلاب اسلامي و نظام كرده‌اند؛ ‌چراكه به خوبي مي‌دانند سرچشمه تمام تحركات انقلابي و الگوي بيداري اسلامي در دنيا، ‌ايران است به ‌همين خاطر هم هر آنچه دارند در اختيار گرفته و وارد ميدان نبرد شده‌اند روزي با جنگ سخت و نظامي و امروز با نرم فرهنگي.

آيزنهاور، رئيس‌جمهور اسبق ايالات متحده امريكا در هفدهم دسامبر 1955 رسماً اعلام كرده بوده:«بزرگ‌ترين جنگي كه در پيش رو داريم، جنگي است براي تسخير اذهان انسان‌ها درتمام دنيا.»  بنابراين بايد هوشيار باشيم و به‌جاي صرف همايش‌ها و سمينارهايي با بودجه‌هاي سنگين بيت‌المال كه عمدتاً بازدهي كمي هم دارند، اقدام عملي داشته باشيم، آستين‌هاي همت را بالا بزنيم و بسيجي‌وار در اين جبهه خطرناك وارد شويم، زيرا دراين جنگ سلاح‌هاي خشن نظامي و تحريك‌كننده افكار عمومي وجود ندارد بلكه با پوششي نامحسوس و نامرئي حتي جذاب به ميدان رزم آمده‌اند و اگر غفلت كنيم مطمئناً توان مبارزه نخواهيم داشت.

شايسته نيست از اين فرصتي كه در جهان متأثر از انقلاب اسلامي به وجود آمده است خودمان به خوبي استفاده نكنيم و دستخوش حملات نرم دشمن شويم. به‌طورقطع اين مسئله هم تنها با تقويت بنيه ديني و معنوي‌ و بالابردن دانش رسانه‌اي نسل حاضر امكان پذيراست تا چون سپري محكم در مقابل بمباران شبكه‌هاي ماهواره‌اي سراپا مسلح سپاه دشمن تجهيز شويم. اگر تا امروز توانسته‌ايم در مقابل هجمه‌هاي نامريي و نامحسوس دشمنان مقابله كنيم، به بركت قدرت نرمي است كه در عاشورا، رمضان و بسترهاي ديني دين اسلام وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار