کد خبر: 680821
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
با استعفا از شوراي مركزي عنوان شد
در حالي كه اميدواري‌ها براي همگرايي و وحدت ميان نيروهاي انقلاب و جريان اصولگرايي روز به روز در حال افزايش است، برخي خبرها از انشقاق دروني و تعارضات گسترده در جريان اصلاحات حكايت مي‌كند.
در حالي كه اميدواري‌ها براي همگرايي و وحدت ميان نيروهاي انقلاب و جريان اصولگرايي روز به روز در حال افزايش است، برخي خبرها از انشقاق دروني و تعارضات گسترده در جريان اصلاحات حكايت مي‌كند.

چند روز پيش بود كه چهارمين همايش وحدت اصولگرايان با حضور همه جريان‌هاي اصولگرايي در تهران برگزار شد كه مورد استقبال گسترده نيروهاي انقلاب قرار گرفت، اما اين اتفاق كافي بود تا جريان رسانه‌اي تجديدنظرطلبان به صرافت بيفتد و آرزوهاي خود را درباره انشقاق و اختلاف جريان اصولگرايي در قالب تحليل و يادداشت خبر كند.

گويي اين جريان رسانه‌اي نيك مي‌دانست كه به عكس، اين اردوگاه اصلاح‌طلبان است كه بيش از گذشته دچار اختلافات و تعارضات دروني است اما با نوعي فرار به جلو تلاش كرد سرپوشي بر اين تعارضات بگذارد؛ تعارضي كه استعفاي غيرمنتظره محمد هاشمي عضو كهنه‌كار حزب كارگزاران سازندگي شايد يكي از علائم بروز و ظهور آن است.

ديروز در اطلاعيه‌اي كه از سوي روابط عمومي دفتر محمد هاشمي رفسنجاني صادر شد، وي رسماً كناره‌گيري خود را از اين حزب اعلام كرد. در اين اطلاعيه‌ آمده است: جناب آقاي محمد هاشمي از تاريخ اول شهريور سال جاري (1393) از عضويت و كليه مسئوليت‌هاي خود در حزب كارگزاران سازندگي استعفا نموده است و در حال حاضر عضو هيچ حزب و گروهي نمي‌باشد و همچنين مسئوليت و عضويتي در حزب كارگزاران سازندگي ندارد.

اين اطلاعيه افزوده: ايشان (محمد هاشمي) از بدو تأسيس تا زمان استعفا، عضو و رئيس هيئت مؤسس حزب، عضو شوراي مركزي حزب و عضو و دبير كميته سياسي حزب كارگزاران بوده است اما ماجرا به همين اطلاعيه ختم نشد.

محمد هاشمي ديروز در گفت‌وگوي كوتاهي با ايرنا تلويحاً استعفاي خود را اعتراض به تركيب جديد حزب عنوان كرد و درباره دلايل استعفاي خود گفت: با توجه به شرايط حساس سياسي كشور، احزاب مسئوليت بالايي را در حفظ انسجام و وحدت جامعه دارند اما «بنده احساس كردم با توجه به تركيب جديد اعضاي شوراي مركزي حزب نمي‌توانم به فعاليتم ادامه دهم» و به همين دليل حضور خود را در حزب كارگزاران غير ضرور ديدم.

پيش از اين غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران در گفت‌وگويي از نوسازي و بازسازي در حزب متبوع خود در سال جديد خبر داده بود. نوسازي‌اي كه نتيجه آن اضافه شدن افرادي از جمله محمدحسين عادلي، سعيد ليلاز، محمد قوچاني، علي جمالي، شهربانو اماني، خانم مقيمي، اعظم نوري، عباس عليخاني‌، علي‌اشرف افخمي، سيدافضل موسوي، مهندس پناه، ‌سيدعبدالله حسيني‌، عباسعلي الله‌ياري، فرزانه تركان، ‌خانم كفايتي، جهانبخش خانجاني و حجت‌الاسلام ملكي بود.

سخن از نوسازي و بازسازي حزب مشاركت محدود نشد و حسين مرعشي سخنگوي تعليق شده حزب كارگزاران نيز در گفت‌وگو با فارس درباره نازايي سياسي در حزب كارگزاران گفته بود بايد افراد فعلي در شوراي مركزي از دنيا بروند تا ما بتوانيم براي آنها جايگزين بياوريم. وي در عين حال تأكيد كرده بود پس از دوران تعليق اگر بازگردم كرباسچي را بركنار خواهم كرد. اين تحولات در حالي است كه برخي اخبار از تشكيل حزب اعتداليون با رويكرد حمايت از دولت حكايت مي‌كند. حزبي كه هنوز متولد نشده با مخالفت‌هاي گسترده اصلاح‌طلبان مواجه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار