کد خبر: 680820
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵
صاحبنظران در گفت‌وگو با «جوان» پيش‌بيني كردند
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي، عضو جامعه روحانيت مبارز، از نشست سه‌جانبه آيت‌الله مصباح، آيت‌الله يزدي و آيت‌الله موحدي‌كرماني خبر داده و تأكيد كرده است: «اين نشست در واقع نمادي از وحدت و يكپارچگي را ترويج مي‌كند.»
علي رضائي
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي، عضو جامعه روحانيت مبارز، از نشست سه‌جانبه آيت‌الله مصباح، آيت‌الله يزدي و آيت‌الله موحدي‌كرماني خبر داده و تأكيد كرده است: «اين نشست در واقع نمادي از وحدت و يكپارچگي را ترويج مي‌كند.»

شنبه‌اي هم كه گذشت شاهد همايش همگرايي اصولگرايان در سطحي گسترده و وسيع با حضور اكثر اصولگرايان بوديم. اين نشانه‌ها در كنار مواردي مشابه حاكي از اراده‌اي قاطع در ميان اصولگرايان براي جمع شدن زير يك پرچم و همگرايي در راستاي اهداف و اصول نظام است. در مقابل اما اصلاح‌طلبان مي‌كوشند به هر ترتيب ممكن ساز اختلاف را در ميان اصولگرايان كوك كنند.

رسانه‌هاي اين جريان، ‌بيشتر اتفاقات در زمين اصولگرايي را به حالت معكوس مشاهده مي‌كنند و غالباً قادر به انعكاس وحدت در ميان اصولگرايان نيستند.
حال بايد ديد كه آيا تلاش‌هاي وحدت‌گرايانه اصولگرايان به نتيجه مي‌رسد يا معكوس‌نگري و اختلاف‌افكني اصلاح‌طلبان به نتيجه مي‌رسد و همگرايي اصولگرايان به واگرايي تبديل مي‌شود؟
در اين خصوص با برخي از اشخاص حاضر در جبهه اصولگرايي گفت‌وگو كرده‌ايم كه در ادامه مي‌خوانيم.
      همگرايي تا رسيدن به نتيجه ادامه خواهد داشت
حسين ابراهيمي، عضو جامعه روحانيت مبارز در اين خصوص معتقد است كه اصولاً اصولگرايان نه فقط براي پيروزي در انتخابات كه در مجموع براي رسيدن به اهداف نظام نيازمند همگرايي هستند.
وي با بيان اينكه بيش از اين نبايد فرصت‌ها را سوزاند، تصريح كرد: به همين خاطر اصولگرايان در پي آن هستند تا ضمن همگرايي، هدفمند و حساب شده كار كنند و شوراي همگرايي اصولگرايان هم به همين دليل ايجاد شده است.

وي با اشاره به چهار همايش بزرگي كه پس از انتخابات يازدهم رياست جمهوري در راستاي همگرايي اصولگرايان برگزار شده، تأكيد كرد: تاكنون در اين همايش‌ها آيت‌الله نوري همداني، آيت‌الله جنتي، آيت‌الله مصباح يزدي و آيت‌الله موحدي كرماني سخنراني كرده‌اند و قطعاً اين حركت ادامه خواهد داشت تا به نتايج دلخواه دست يابيم.  ابراهيمي با بيان اينكه همايش روز شنبه بسيار فراگير بود، گفت: در اين همايش بسياري از اصولگرايان حضور داشتند و تصميم بر اين است كه همه اصولگرايان در اين مجموعه جمع شوند و ان‌شاءالله اين هدف محقق خواهد شد.

وي با اشاره به اين فرمايش مقام معظم رهبري كه «نبايد به بهانه اعتدال نيروهاي ارزشي حذف شوند» گفت: شوراي همگرايي با همين هدف، ‌تلاش‌هاي خود را ادامه مي‌دهد و اصولگرايان نيز همگي بايد براي رسيدن به هدف نهايي همكاري كنند. اصولگرايان كساني هستند كه سربازي كنند از مقام معظم رهبري و گوش به فرمان آقا باشند.  اين عضو جامعه روحانيت مبارز با اشاره به اميدواري تمام اصولگرايان به اين همگرايي تأكيد كرد: حضور نيافتن افرادي همچون آقاي قاليباف، لاريجاني و رضايي در همايش اخير همگرايي اصولگرايان به هيچ وجه به معناي مخالفت يا حركت آنها خارج از مسير همگرايي نيست و طبق آخرين اطلاعات تك تك اين افراد و تمام اصولگرايان شاخص از اين همگرايي استقبال كرده‌اند.
      جريان سازش در برابر همگرايي اصولگرايان
مجتبي شاكري، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران هم در اين خصوص معتقد است كه مرور تجربه اصولگرايان، ضرورت همگرايي را اثبات مي‌كند.
وي افزود: اصولگرايان در تجربه حزبي خود پس از آنكه به همگرايي رسيدند، توانستند شوراي دوم و سوم شهر، مجلس هفتم و هشتم و نهم و همچنين رياست جمهوري نهم و دهم را در اختيار بگيرند اما وجود برخي غفلت‌ها موجب افول موفقيت‌هاي اصولگرايان شد تا جايي كه رياست جمهوري يازدهم را واگذار كردند. بنابراين تجربه گذشته ثابت كرده كه پس از اين هم اگر اصولگرايان بخواهند در انتخابات و ساير اهداف خود موفق باشند، چاره‌اي غير از همگرايي ندارند.  شاكري خاطرنشان كرد: اين فعاليتي كه اكنون براي همگرايي اصولگرايان صورت گرفته بسيار اميدواركننده است چراكه برخي فاصله‌ها در جريان اصولگرايي را به همگرايي تبديل كرده است.  
وي در خصوص نگراني اصلاح‌طلبان از همگرايي اصولگرايان هم گفت: مجموعه جريان سازش كه شامل دوم خرداد و كارگزاران هستند، زماني كه در منصب اجرا و مجلس بودند، شرايطي را رقم زدند كه براي مردم بسيار جاي تعجب بود و به سمت شعار حكومت سكولار رفته بودند و دست امريكا را در كشور باز كردند كه نمونه‌هاي آن را در 18 تير 78 و فتنه 88 مي‌بينيم. بنابراين آنها كه مي‌دانند روي كار آمدن اصولگرايان مساوي است با كنار خوردن برخي اهداف‌شان از چنين همگرايي نگران هستند و در پي آنند كه جريان سازش را مستحكم كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار