کد خبر: 680534
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
خبرگزاری رویترز از آنکارا گزارش داد، رسانه‌های ترک اعلام کردند: هواپیماهای جنگنده ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در جنوب شرقی این کشور هدف قرار دادند.
خبرگزاری رویترز از آنکارا گزارش داد، رسانه‌های ترک اعلام کردند: هواپیماهای جنگنده ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را در جنوب شرقی این کشور هدف قرار دادند.

اولویت ترکیه، کدامیک: کردها یا تروریست های داعش؟

واحد مرکزی خبر به نقل از  گزارش خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، اکرم ادی گوزلدر تحلیل گر مسایل سیاسی ترک اعلام کرد ترکیه بین نیروهای کرد و تروریستهای داعش، داعش را ترجیح می دهد . گوزلدر افزود: ترکیه فکر میکند با حمایت از تروریستهای داعش می تواند در آینده کردها را هم مهار کند .

تروریستهای داعش طی چند هفته گذشته بخشهایی از شهر کوبانی سوریه را تحت کنترل خود در آورده اند که یکی از بزرگترین شهرها در منطقه کردنشین سوریه هم مرز با ترکیه محسوب می شود . ترکیه نه تنها از ورود کردها برای حمایت از کوبانی ممانعت می کند بلکه به اذعان جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا ترکیه و عربستان از مهمترین حامیان تروریستهای داعش به شمار می روند . هر چند بایدن از گفته خود عذر خواهی کرد اما بسیاری از تحلیلگران گفتند بایدن مجبور به عذر خواهی از گفتن حقیقت شد .

بازگشت ترکیه به منازعه خونین گذشته

خبرگزاری رویترز هم نوشت: بدنبال سیاست ترکیه مبنی بر مخالفت با حمایت از کردهای کوبانی ، که ناآرامیهای این کشور را در پی داشت ،اکنون نشانه های خوش بینی در خصوص روند متزلزل صلح با جنگجویان کرد در ترکیه بسیار سخت شده است .

این نگرانی وجود دارد که سرنوشت شهر کوبانی در آن طرف مرز در سوریه ، تلاشهای دولت ترکیه را در خصوص پایان دادن به شورشی که از سه دهه پیش وجود دارد از بین ببرد و ترکیه بار دیگر به منازعه ای که بیش از 40 هزار کشته برجا گذاشت بازگردد .

هفته گذشته دست کم 35 نفر در اعتراضات کردها که برای ابراز همبستگی با کوبانی تظاهرات کرده بودند کشته شدند و دیاربکر در صدر این خونریزیها بود .

ابراهیم 29 ساله در منطقه فقیرنشین دیاربکر که پایگاه حزب کارگران کردستان است به رویترز گفت :« اگر کوبانی سقوط کند روند صلح به تاریخ خواهد پیوست. اگر کوبانی سقوط کند مردم به درخواست برای آرامش از هر طرف که باشد گوش نخواهند داد.»

یک افسر پلیس هم به رویترز گفت تاکنون در 20 سال گذشته در این منطقه چنین بی تابی و عصبانیتی از معترضان مشاهده نکرده بود.

جمیل بیک از رهبران بلندپایه در حزب کارگران کردستان اوایل این هفته تاکید کرد خطر ازسرگیری منازعه وجود دارد و هشدار داد اگر ترکیه در کوبانی دخالت نکند جنگ خود را با آنکارا ازسرخواهد گرفت.

کمک نظامی کردستان عراق به کرد های کوبانی

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، یک مقام کرد عراق اعلام کرد، منطقه کردستان این کشور، کمک نظامی در اختیار کردها در کوبانی( عین العرب ) قرار داده است.

اردوغان ، تظاهر کنندگان را تروریست خواند

همچنین شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با پخش تصاویری از اعتراضات خیابانی در ترکیه در گزارشی گفت: به نظر می رسد رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، به کشته شدن دهها تن وزخمی شدن صدهاتن دیگر به ضرب گلوله نیروهای پلیس در تظاهرات مردم این کشور که به سیاست های تروریست پرور وی معترضند اکتفا نکرده و تهدید کرده است تظاهرکنندگان در این کشور را بیش از پیش سرکوب می کند.اردوغان تظاهرکنندگان را تروریست توصیف کرده است .

تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای مختلف ترکیه در محکومیت اقدامات اردوغان در پشتیبانی از سازمان های تروریستی به ویژه آنچه در سوریه روی می دهد ادامه دارد. حزب کارگران کردستان و حزب جمهوریت خلق از شهروندان ترکیه خواسته اند به اعتراضات خیابانی ادامه دهند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اورمیا اوغلو
|
UNITED STATES
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
2
3
انشاالله ترکیه همه ی تروریست های کرد وهمچنین هوادارانشان را درهم خواهد کوبید
یاشاسین تورکیا
پاسخ ها
امید کرمانشاهی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
انگار دلت خیلی پره !!!
سریع برو دستشویی تا نترکیدی!!
افکارت تو همون کشوری که پرچمش رو زدی مخاطب داره؛اینجا ایرانه و هزاران ساله کردها در کنار همزیستی با سایر اقوام مرزدار و حافظ کیانمون بوده و به اصالت ایرانی خودشون افتخار میکنن
پاینده و زنده باد ایران و ایرانی
کرمانی
| -
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
زنده باد کوبانی.ننگ بر اردوغان خونخوار
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
1
0
مرام ترکها خیانت نیست اردوغان منافق و خائن است
عابس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
1
1
ترکیه ازجنگ تحمیلی عراق علیه ایران خوب به ثروت کلانی رسید وحالاوقتشه که ثروت آغشته به باروت وخون ازکف اش بیرون بره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار