کد خبر: 680503
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
منطقه جنوب کرمان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش اقتصادی است و ویژگی‌های ممتازی در سطح بین‌المللی دارد.

بنابرایننیازمند مساعدت دولت برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل منطقه هستیم.

سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با عنوان کرددن ممطالب فوق گفت: با وجود تلاش‌های بسیاری که توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در بخش کشاورزی صورت گرفته است، اما با ابراز تأسف نتوانستیم، آن‌طور که باید از ظرفیت‌های بی‌شمار این منطقه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: باید در یک فرآیند علمی توسط متخصصان مربوطه با تحقیق و پژوهش این وضعیت آسیب‌شناسی شود و با حمایت دولت و کمک بخش خصوصی و تعاونی روند موجود بهبود یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در این منطقه استعدادها و توانمندی‌های بسیاری وجود دارد و محصولات متنوعی تولید می‌شود، اما در بخش بازاریابی و فروش آن‌ها همواره با مشکل مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند مساعدت دولت برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل منطقه هستیم، افزود: همچنین با توجه به نیروی انسانی تحصیلکرده و بیکاری که در منطقه جنوب کرمان وجود دارد، می‌طلبد با حمایت معاونت علمی و فناوری ظرفیت‌هایی برای سازمان تعریف شود تا با ترغیب و تشویق و حمایت از آنان شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنایع تبدیلی، فرآوری و بازرگانی ایجاد شود.

وی با تأکید بر بومی کردن گیاهان دارویی، کاشت در گلخانه‌ها و تکثیر و فرآوری آن‌ها بیان داشت: در دو محصول حنا و وسمه مقام نخست را در سطح کشور داریم که نمونه‌ای از هزاران استعداد ناشناخته این منطقه است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار