کد خبر: 680500
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
طی مراسمی با حضور مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل، استاندار و شهردار اصفهان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از پژوهشگران اولین خانه بیداری اسلامی غرب خاورمیانه در اصفهان افتتاح شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح نخستین خانه بیداری اسلامی کشور با اشاره به رویداد تاریخی مشروطه در ایران گفت: جریان مشروطیت در اصفهان به گونه‌ای بود که صبغه دینی و مذهبی در آن متبلورتر و مشخص‌تر بود و حضور افرادی چون آقا نورالله نجفی در این عرصه تأثیر بسیاری داشت.

علی لاریجانی با بیان اینکه کاری که مرحوم آقانور‌الله نجفی در اصفهان انجام داد این بود که مبنای اختلافات را در جریان مشروطیت روشن ساخت و مسیر جریان مشروطیت را در کشور شفاف کرد، افزود: تحرکات و اقدامات عالمانی چون آقانو‌ر‌الله نجفی در جریان مشروطه این بود که جامعه و جریان مشروطه را به سمت تفکر ایجاد جامعه اسلامی پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت عالمان دینی و مذهبی چون آقانور‌الله نجفی باعث شد چالش‌ها و نگرانی‌ها در مسیر نهضت کاهش یابد، افزود: در جامعه اسلامی باید تفکرات مدیریتی در اداره کشور بر اساس مبنای اسلامی تکوین یابد که نوع مدیریت صحنه آقانورالله نجفی در جریان مشروطه در اصفهان بر این مبنا بود.

لاریجانی اظهارداشت: مبدا نهضت مشروطه روحانیت و مجتهدان طراز اول بوده‌اند و واژه «بیداری اسلامی» نشان از یک پختگی بالا در بین‌ ملت‌ها است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار