کد خبر: 680498
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، مانور مقابله با آلودگی هسته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این رابطه گفت: در این مانور، نحوه آلودگی‌زدایی، پوشیدن لباس فرم محافظ حوادث پرتوی و تریاژ مباحث مختلفی مطرح شد.

سید مجید حسینی افزود: سناریوی در نظر گرفته شده برای این مانور در ارتباط با حوادث پرتوی است که در ادامه آن تیم‌های واکنش سریع شهرستان‌ها باید نحوه مقابله با حوادث پرتوی را تشریح کنند.

وی عنوان کرد: این مانور در دو روز برگزارو طی این دو روز تیم‌هایی از بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان در این مانور حضور یافتتند.

مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس سناریوی در نظر گرفته شده یک حادثه پرتوی اتفاق می‌افتد و تیم‌های واکنش سریع باید نحوه مقابله با آن را تشریح کنند.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی قرار داریم این مانور با هدف آمادگی بیشتر در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه برگزار شده است.

این مسئول بیان داشت: زمین لرزه می‌تواند بر تاسیسات هسته‌ای نیز تاثیر مخربی داشته باشد به همین دلیل حوادث پرتوی را به عنوان سناریو در نظر گرفتیم.

مسئول ستاد عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر متذکر شد: در این مانور تیم‌های حاضر با تجهیزات خوداتکایی برای اجرای مانور بهتر حضور می‌یابند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار