کد خبر: 680463
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایجاد قرنطینه دام در گمرگ شهرهای مرزی آذربایجان غربی را برای اطمینان حاصل کردن از سالم بودن دام‌ها وارداتی لازم و ضروری دانست.

نادر قاضی‌پور گفت:وضعیت بهداشت دام این استان‌های در سال‌های گذشته بحرانی بود که با توجه به فعالیت و تلاش‌های بی‌وقفه کارکنان نظام دامپزشکی استان در حال حاضر وضعیت بهداشت دام آذربایجان غربی رو به بهبود است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از لحاظ بخش دامی در رتبه چهارم کشور قرار دارد، افزود: اگر فعالان عرصه دامپزشکی آذربایجان غربی تلاش‌ خود را در رشد و ترقی امور دام استان افزایش دهند استان ما موفق به کسب جایگاه دوم کشور می‌شود.

قاضی‌پور به توزیع ناعادلانه توزیع بودجه در وزارتخانه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به موازین کشورمان وزارت بهداشت عهده‌دار مسئولیت سلامت آحاد جامعه را دارد که در این راستا این وزارتخانه دچار بی‌عدالتی شده است.

این مسئول افزود: نظام دامپزشکی استان ما با وجود تمام تلاش‌های ارزشمند خود مورد غفلت مسئولان قرار گرفته و نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هم‌مرز بودن آذربایجان غربی با سه کشور و همچنین با توجه به حساسیت به وجود آمده در کشورهای اطراف این استان برای ارتقای سلامت مردم و دام‌های این استان به کارگیری نظام دامپزشکی آذربایجان غربی بیشتر از گذشته باید شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام دامپزشکی آذربایجان غربی باید در هر گمرک مرزی شهرستان‌های استان یک قرنطینه دام ایجاد کرده و دام‌های وارده از لحاظ بهداشتی و سالم بودن آنان توسط دامپزشکان فعال در این واحدها مورد بررسی قرار دهد.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار