کد خبر: 680447
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت 70درصدی محور مرند- بازرگان و نیاز به 200 میلیارد ریال برای تکمیل آن خبر داد.

محمد حسن‌نژاد با اشاره به اجرای طرح‌های مهم راه و شهرسازی در حوزه شهرستان مرند- تبریز، مرند - جلفا و مرند- بازرگان گفت: درحال حاضر این طرح در محور مرند- بازرگان با 70 درصد پیشرفت در دو قطعه به طول 25 کیلومتر در جریان است که 200 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح اعتبار نیاز است.

وی افزود: شهرستان مرند با قرار گرفتن در جاده ترانزیت اروپا و آسیا به عنوان شاهرگ رونق اقتصادی و جذب گردشگران داخلی و خارجی عمل می‌کند که این امر تسریع در اجرای این طرح‌ها را دو چندان کرده است.

حسن‌نژاد گفت: امسال برای تسریع در اجرای محور مرند -جلفا 20 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و تاکنون با 80 درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است که در صورت تخصیص اعتبارات و جذب به موقع آن تا آخر امسال 20 کیلومتر از مرند به طرف جلفا به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی مشکل بحران آب در منطقه مرند و جلفا را زنگ خطری برای مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط ذکر کرد و گفت: با توجه به اهمیت این مشکل و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت دادن به تامین آب مناطق مرزی، 80 میلیارد ریال برای توسعه مناطق مرزی از محل صندوق توسعه ملی اعتبار پیش‌بینی شده که از این مبلغ یک‌هزار و 300 میلیارد سهم استان آذربایجان‌شرقی است که 700 میلیارد ریال آن امسال پرداخت و ابلاغ شده است.

حسن نژاد همچنین از واگذاری4 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در شهرستان مرند خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تا آخر امسال همه متقاضیان در شهرک میلاد صاحب مسکن می‌شوند گفت: مسکن مهر یکی از طرح‌های دولت نهم و دهم بود که درحال حاضر دولت یازدهم با تدبیرهای لازم و ایجاد زیرساخت‌های مهم سعی در تحویل این مساکن مهر دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار