کد خبر: 680443
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود پنج هزار خانوار در بندرعباس در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و نامناسب اسکان دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگانبا بیان این مطلب گفت:برای رفع مشکل بافت‌های فرسوده ستادهای توانمندسازی بافت‌های فرسوده در سطح ملی و در استان‌ها شکل گرفت و در دولت تدبیر و امید نیز در این خصوص سند ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف و برنامه‌های احیا و بهسازی و نوسازی شهری مصوب شد.

فرشید دستوان با اشاره به انجام مطالعات دقیق برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده در هرمزگان، افزود: در هشت شهر بزرگ و مهم استان هرمزگان حدود دو هزار و 330 هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد و به غیر از این هشت شهر مهم، شهرهای کوچک هم بافت‌های فرسوده دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: در شهر بندرعباس مجموع سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده حدود سه هزار و 500 هکتار است که نشان می‌دهد حدود نیمی از اراضی شهر بندرعباس دارای اسکان غیررسمی و بافت فرسوده است.

دستوان با بیان اینکه علی‌رغم انجام مطالعات سنگین در شهر بندرعباس هنوز برای ساماندهی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده راه طولانی در پیش داریم .

وی افزود: برای اجرای این طرح به منابع پشتیبان نیاز داریم که بخشی از آن در قالب اراضی سرمایه‌ای تامین می‌شود که 350 هکتار اراضی در اختیار عمران و بهسازی قرار گرفت و همچنین ساختار صندوق‌های پشتیبان در حال شکل‌گیری است که منابع همه دستگاه‌ها در بافت‌های فرسوده را به صورت متمرکز زیر نظر ستاد توانمندسازی استان‌ها قرار می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در مجموع 20 هزار نفر و یا پنج هزار خانوار در بندرعباس در وضعیت نامناسب شهری قرار دارند که برای 500 خانواده باید به طور ضروری چاره‌اندیشی شود چون در مناطق پرخطری قرار گرفته‌اند و نیازمند جا به جایی هستند و حوادثی همچون زلزله و یا بارندگی‌های شدید و سیل این خانوارها را به شدت دچار مشکل می‌کند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار