کد خبر: 680313
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
به مناسبت عيد ولايت برگزار مي‌شود
بازسازي و نمايش واقعه عظيم غدير خم امروز در محل دهكده مقاومت واقع در اتوبان شهيد عباس دوران از ساعت 14 برگزار مي‌گردد.
مصطفي شاه‌كرمي
بازسازي و نمايش واقعه عظيم غدير خم امروز در محل دهكده مقاومت واقع در اتوبان شهيد عباس دوران از ساعت 14 برگزار مي‌گردد.
اجراي نمايش و بازسازي واقعه عظيم غدير خم، در بازه زماني بين دو عيد قربان و غدير نه تنها در 113 شهر كشورمان و با شعار «غدير ضامن استمرار وحدت اسلامي» و با هدف ترويج فرهنگ و پيام غدير در جامعه برگزار مي‌‌شود بلكه همزمان در كشورهاي عراق و لبنان نيز اجرا مي‌شود. جزئيات بيشتر و برنامه‌هاي پيش بيني شده براي اين مراسم باشكوه را سردار سرتيپ بسيجي «علي فضلي» روز شنبه هفته جاري و در جريان نشست خبري «بازسازي واقعه عظيم غدير خم» تشريح كرد.
سردار فضلي در اين رابطه گفت: خدا را شاكريم از اينكه توفيق انجام عمل بازسازي واقعه بزرگ غدير خم را كه بزرگ‌ترين واقعه تاريخ اسلام است به مجموعه بسيج ارزاني كرده است. دريادلان بسيجي، رزمندگان اسلام و همه دستگاه‌هاي كشوري و لشكري دست در دست يكديگر مي‌دهند تا با حضور گسترده مردم، اين واقعه تاريخ ساز و تعيين كننده در سرنوشت تاريخ و به ويژه تشيع را بازسازي كنند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه در بازسازي اين واقعه بزرگ و تاريخي فرزندان امام(ره) و امت امام حضور دارند، ادامه داد: واقعه بزرگ غدير خم را هنرمندان با هنر واقعي خود در يك زمان و يك مكان كه شباهت‌هايي نسبت به برگزاري فضاي واقعه غدير خم دارد بازسازي مي‌كنند تا همگان از اين بازروايي ولايتمدارانه بهره مند شوند.
سردار فضلي توضيح داد: در بازسازي اين واقعه در سال 89، 70 هزار نفر از مردم حضور داشتند. اين واقعه در سال 90 در 70 نقطه، در سال 91 در بيش از يكصد نقطه و در سال 92 در بيش از 120 نقطه اجرا شد كه در سال 93 بعد از ديدار با مراجع تقليد قرار است در 113 نقطه از كشور بازسازي شود و با توجه به استقبال مردم، اين نمايش در برخي شهرها دو يا سه بار تكرار خواهد شد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين يادآور شد: اين واقعه بزرگ با كمك رسانه‌هاي جمعي توانسته است به اين موفقيت بزرگ براي بازسازي و اجرا برسد، به طوري كه داوطلباني از ساير كشورهاي اسلامي نيز درخواست بازسازي و برگزاري اين واقعه بزرگ را در كشورهاي خود داشتند كه اين مهم در دستور كار سازمان بسيج قرار گرفت تا در سال‌هاي آينده و در كشورهاي درخواست كننده انجام شود.
وي همچنين از توزيع كتابچه‌هاي زيارت غديريه در مناطق مختلف عملياتي هشت سال دفاع مقدس و يادمان‌هاي شهدا در بين زائران اين مناطق به ويژه دانش‌آموزان خبر داد.
سردار فضلي گفت: بازسازي واقعه غدير در سراسر كشور، منشأ تعامل و همبستگي بين تمام مسلمانان و ضامن استمرار وحدت اسلامي است. در برگزاري و بازسازي واقعه بزرگ غدير خم، استانداران، ائمه جمعه، فرمانداران، نمايندگان مجلس، شهرداران، نيروهاي مسلح، آموزش و پرورش، نيروي انتظامي، هلال احمر، ادارات برق، اوقاف و فرهنگ و ارشاد اسلامي مشاركت و همكاري دارند.
هر ساله از نظر كمي و كيفي شاهد رشد و شكوفايي بازسازي واقعه غدير در ‏سراسر كشور هستيم و اين در حالي است كه غدير ضامن استمرار و وحدت اسلامي است و مسئولان برپايي اين نمايش و بازسازي اميدوارند با بازسازي واقعه غدير كه با مشاركت برخي از اهل تسنن انجام خواهد شد، بتوانند اين نعمت را براي جهانيان تشريح كنند. قابل ذكر است كه برگزاري اين نمايش‌ها در شهرها به صورت داوطلبانه و مردم محور بوده و همچنين به گفته مسئولان ذي مدخل در رابطه با ثبت جهاني بازسازي واقعه غدير، پژوهش‌ها و مطالعات بيشتري نيازمند است.
در كنار بازسازي واقعه عظيم غدير خم برنامه‌هاي ديگري با رويكرد واقعه غدير و مسائل مرتبط با آن در بخش‌هاي مختلفي از كشور نيز برگزار گرديد. در اين زمينه و به مناسبت پاسداشت دهه ولايت و اعياد قربان و غديرخم، جشنواره «بر كرانه غدير» همراه با اجراي نمايش «نعره شيطان» در ميدان امام حسين تهران (ع) برگزار گرديد.
اين جشنواره كه به مدت چهار روز ادامه داشت و ديروز همزمان با روز عيد غدير خم كه به همت ستاد مردمي جشنواره بر كرانه غدير برنامه‌ريزي شده و برنامه‌هاي متعددي از قبيل اجراي نمايش، همخواني و نور افشاني را ترتيب داده بودند اجرا گرديد. همچنين در حاشيه برگزاري جشنواره بر كرانه غدير غرفه‌هايي با موضوعات ولايت، دشمن‌شناسي، پاسخ به شبهات، پخش فيلم، مبلغان غدير، محصولات فرهنگي، بازارچه غدير و ايستگاه صلواتي برپا شده بود كه با استقبال گسترده و چشمگير مردم قرار گرفت. همچنين يكي ديگر از برنامه‌ها و مكان‌هاي جنبي كه در كنار برپايي جشنواره «بر كرانه غدير» برپا شده بود «خيمه كودكان» با محوريت نقاشي، بازي، مسابقه و اهداي جوايز به برگزيدگان بود كه باعث شور و نشاط كودكان و استقبال خانواده‌ها از اين خيمه بود.
گفتني است در ايام برپايي اين جشنواره كه با حضور گسترده خانواده‌ها به همراه فرزندانشان همراه بود ماكتي از خانه كعبه و همچنين نخلستان اطراف چشمه غدير خم ساخته شده بود كه حال و هواي خاصي به ميدان امام حسين(ع) و فضاي برنامه‌ها داده بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار