کد خبر: 680186
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اولین جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید» پیام داد.
مهر: به مناسبت افتتاح جشنواره تئاتر خیابانی «طلوع امید»، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره پیام داد.

در پیام وزیر آمده است:

« تئاتر خیابانی فرصتی جدی و هنری برای بسط اندیشه، پاسداشت حقیقت و شناخت واقعیت‎های اجتماعی است. در این شکل هنری نو، اجتماعی و بسیار مردمی، هدف آن است تا از معنویت سازنده‎ای که حیات فردی و گروهی ما بدان سخت وابسته است هرگز غفلت نشود. بنابراین نشان دادن دغدغه های درونی، دلشوره‎های جمعی و معضلات اجتماعی اقشار گوناگون به منظور طرح درست آن‎ها، و یافتن پاسخ ملموس و کاربردی، از اولویت‎های اصلی این هنر بسیار مردمی به شمار می رود.

تردید نمی‎توان کرد تأثیر سازنده و بی‎واسطه‎ نمایش خیابانی بر مخاطب مشتاق، گامی اساسی برای دفاع از ارزش‎های اخلاقی، تبلیغ آگاهی و تبیین هنجارهای اجتماعی است. در واقع تئاتر، هنر نمایش واقعیت‎های زندگی و دغدغه‎های درونی انسان است، برای دعوت به تفکر و تأمل و فراخوانی است برای اصلاح خود و محیطی که از آن تأثیر می‎پذیریم.

بدیهی است این هنر نمایشی برای ایرانیان فرهنگ‎پرور و فرهنگ‎دوست آن‎گاه باورپذیرتر می‌شود که به مسائل و دغدغه‎های اجتماعی نسل امروز و دردهای جامعه بپردازد و هدفش توجه‎دهی به سطوح عالی تربیتی باشد که از دل باورها و هنجارهای ارزش‎مدار ایران اسلامی برخاسته است و این نکته همان رسالت بی بدیل هنر برای هدایت و آگاهی‎بخشی است.

برگزاری اولین جشنواره‎ی تئاتر خیابانی (طلوع امید) توسط سازمان بهزیستی می‎تواند کارکرد هنر تئاتر را در ترسیم معضلات، دردها و ناهنجاری‎ها و همچنین چگونگی برخورد شایسته و سازنده و پیشگیرانه با ناهنجاری‎ها نشان دهد.

این جشنواره همچنین می‎تواند مطلع همکاری هنری و فرهنگی سازمان بهزیستی با دیگر نهادهای هنری و فرهنگی ایران و حتی دیگر نهادهای مشابه جهان قرار گیرد، و از رهگذر عواطف انسانی، فرهنگ، اجتماع و مبانی اعتقادی سرزمین خود را تحکیم بیشتری بخشد.

تلاش مدیران فهیم سازمان بهزیستی و هنرمندان گران‎قدری را که در چار چوب این جشنواره  با احساس مسئولیت، هنر تئاتر خیابانی را به ابزاری در جهت پیشگیری و تبیین مسائل و مشکلات اجتماعی به کار می‎بندند ارج می نهیم و توفیق روزافزون آن‎ها را از ایزد منان مسئلت داریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار