کد خبر: 680026
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
42 هزار و 440 خانوار زیر پوشش خدمات مستمر و موردی نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه بیش از شش هزار نفر از افراد زیر پوشش از خدمات موردی این نهاد بهره‌مند می‌شوند، گفت: 6.5 درصد از جمعیت استان از خدمات مستمر و غیر مستمر کمیته امداد استان استفاده می‌کنند.

محمد مهدی ناصری افزود: 23 هزار و 967 خانوار زیر پوشش کمیته امداد را خانوارهایی که زنان سرپرست هستند تشکیل می‌دهند که این رقم بیش از 50درصد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امدادرا شامل می شود.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبارات کمیته امداد از دو منبع اعتبارات کمیته امداد و وام‌های بانکی تامین می‌شود، گفت: براساس بودجه سال جاری تمامی بانک‌ها موظف شده‌اند مبالغی را برای خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد قرار دهند که تا کنون دو میلیارد و 786 میلیون تومان از محل اعتبارات خود کمیته امداد و یک میلیارد و 864 میلیون از محل بانک‌ها تسهیلات به خانوارهای تحت پوشش پرداخت شده است.

ناصری افزود: پیش بینی شده است در جشن عاطفه های سال جاری در این استان 1 میلیارد و 15 میلیون تومان جمع آوری شود که امیدواریم با همکاری خیرین این مبلغ بیشتر از هزینه برآورد شده باشد. وی پرداخت کمک هزینه تعمیر و تکمیل مسکن به 145 خانواده و پرداخت کمک هزینه بهسازی و تعمیر ده باب مسکن روستایی، پرداخت کمک هزینه زندگی به صورت موردی به خانوادهای نیازمند، اهدای 498 جهیزیه به نوعروسان و پرداخت 217 مورد کمک هزینه ازدواج به پسران، پرداخت 325 مورد وام قرض‌الحسنه، پرداخت اقساط بانکی مددجویان و پرداخت هزینه تأمین اجتماعی مددجویان را از دیگر فعالیت‌های این نهاد عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار