کد خبر: 680019
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
سامان دهی، مرمت و بهسازی جاده های استحفاظی شهرستان دشت آزادگان در استان خوزستان به 700 میلیارد ریال اعتبارر نیاز دارد .

نصر الله دهقانی مدیر کل راه وشهرسازی خوزستان با بیان این مطلب گفت: با توجه به آمارهای موجود 21درصد تصادفات و تلفات جاده ای خوزستان مربوط به محورهای ارتباطی این شهرستان است که به نسبت وسعت و جمعیت آن، این رقم بسیار بالاست . وی افزود: جاده های دشت آزادگان اعم از اصلی و فرعی حدود 150 کیلومتر است که حدود یکصد کیلومتر آن به بهسازی نیاز دارد . دهقانی بر ضرورت سامان دهی هر چه سریع تر و شتاب بخشی در اجرای پروژه های راه در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این منطقه به لحاظ سرمایه گذاری های صورت گرفته، وجود میدان نفتی آزادگان و توسعه بخش کشاورزی رونق یافته و پیشرفت آن در گرو بهسازی مسیر های ارتباطی آن است.

وی با بیان اینکه دشت آزادگان با مساحت پنج هزار و 566 کیلومتر مربع در غرب استان خوزستان قرار دارد گفت: جاده ترانزیتی سوسنگرد در دشت آزادگان به عنوان دروازه اقتصادی خوزستان مطرح است که از حیث منتهی شدن به مرز زمینی چذابه اهمیت ویژه ای دارد .

بخش آزادگان از نظر ویژگی های مهمی اعم از شرایط خوب اقلیمی ، اراضی حاصل خیز ، انشعاب رودخانه ای ، تعداد و تنوع کشت های پاییزه و تابستانه زراعی و باغی ، تعداد و تنوع دام و طیور ، آبزیان ، هور بین المللی هویزه در مسیر توسعه قرار گرفته است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار