کد خبر: 680010
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از افزایش 35 درصدی صادرات دامپزشکی استان خبر داد.

شهرام موحدی با اشاره به اینکه استان اصفهان طی 6 ماهه اول سال جاری در بخش صادرات محصولات مختلفی به چین، تایوان، تایلند، عراق، پاکستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر کرده است، گفت: صادرات دامپزشکی استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته 35 درصد رشد داشته است .

وی از وظایف مهم دامپزشکی را حفاظت از سرمایه های مهم دامی خواند و افزود: استان اصفهان در تولید شیر، تخم مرغ و بوقلمون رتبه اول کشور و در تولید شترمرغ رتبه دوم، در تولید عسل رتبه سوم، در تولید تخم مرغ رتبه چهارم، در تولید گوشت قرمز رتبه پنجم و در آبزی پروری رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است که اعلام این آمار نقش دامپزشکی را پررنگ تر می کند.

موحدی کمبود نیروی انسانی را مشکل اصلی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان عنوان کرد و افزود: دامپزشکی با فعالیت های گسترده در عرصه های مختلف نیازمند نیروهای متخصص ، خبره با تحصیلات عالیه است و بی شک اگر نیروهای انسانی افزایش یابد بر تعداد بازرسی ها نیز افزوده می شود.

وی تاکید کرد: ارزش سرمایه دامی ایران پس از سرمایه نفت و گاز بیشترین ارزش ملی به شمار می رود، از این رو این سرمایه عظیم نیازمند مراقبت، پیشگیری و مبارزه به بیماری ها را می طلبد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان دیگر فعالیت های دامپزشکی را نظارت بر فرآورده های خام دامی، مواد غذایی و شلات اعلام کرد و افزود: در استان اصفهان 33 کشتارگاه دام و 17 کشتارگاه طیور وجود دارد که در کشتارگاه طیور استان سالانه 55 میلیون قطعه طیور کشتار شده و در اثر نظارت های پزشکی دامپزشکی سالیانه 550 هزار قطعه از چرخه حذف می شوند.

وی با اعلام اینکه در کشتارگاه های دام استان اصفهان یک میلیون و 800 هزار راس دام سبک و در حدود 104 هزار راس دام سنگین کشتار می شود، گفت: در اثر نظارت های بهداشتی کشتارگاههای دام سال گذشته 521 هزار کیلوگرم لاشه ضبط شد و اگر دامپزشکی نبود این حجم گوشت وارد چرخه انسانی می شد.

موحدی همچنین به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک اشاره کرد و گفت: تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک از سال 92 در این استان کلید خورد و در سال گذشته 1700 تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در این استان تولید شد که این رقم در 6 ماهه نخست سال جاری به 1100 تن افزایش یافته است. .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار